Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

نشت نفت در سواحل سنگاپور؛ گردشگرانی که عیش‌شان ناقص شد و جانورانی که جانشان به خطر افتاد

لکه نفتی در سواحل سنگاپور
لکه نفتی در سواحل سنگاپور Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نشت نفت ناشی از برخورد روز جمعه یک قایق لایروبی حامل پرچم هلند و یک تانکر حمل سوخت سنگاپوری، بخشی از خط ساحلی جنوبی این کشور از جمله جزیره تفریحی محبوب سنتوزا را آلوده کرد.

آگهی

هر چند اداره بنادر و دریانوردی سنگاپور اواخر روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشت نفت مهار شده و لکه نفتی شکل گرفته نیز جمع‌آوری شده ولی گزارش رسانه‌های محلی از ادامه عملیات پاکسازی سواحل سنگاپور در روز یکشنبه حکایت دارد.

کارشناسان تایید کرده‌اند که وقوع جزر و مد موجب شده تا بخشی از لکه نفتی به سمت جزایر جنوبی سنگاپور از جمله سنتوزا و یک منطقه حفاظت شده طبیعی منحرف شود؛ مناطقی جذاب برای میلیون‌ها گردشگر خارجی که به دلیل ادامه تلاش‌ها برای پاکسازی سواحل آنها به روی مردم بسته شده است.

گزارش‌ها حاکی است که ۱۸ کشتی و ده‌ها کارگر همچنان در حال پاکسازی سواحل جنوبی سنگاپور از این لکه نفتی هستند. مقام‌های محلی وعده داده‌اند که طی روزهای آتی کمک‌های بیشتری را برای رفع این معضل زیست محیطی به کار خواهند گرفت.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

فعالان محیط زیست نیز هشدار داده‌اند که طولانی شدن آلودگی آب‌های جنوبی سنگاپور به قیمت از میان رفتن گونه‌های مختلف جانوران دریایی همانند ماهی‌ها، لاکپشت‌ها و دلفین‌ها خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

المپیک پاریس؛ آلودگی رود سن مانع برگزاری آزمایشی مسابقات شنای آب‌های آزاد شد

تجربه‌های اروپایی؛ چگونه دولت‌ها به جرم کم‌توجهی به آلودگی هوا به شهروندان جریمه می‌پردازند؟

تصاویری از نشت لوله نفت و ریختن آن درون یک رودخانه در اکوادور