Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

جام ملت‌های اروپا؛ پیروزی هلند و انگلستان مقابل حریفان سرسخت؛ دانمارک برابر اسلوونی متوقف شد

پیروزی هلند مقابل لهستان
پیروزی هلند مقابل لهستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در روز سوم مسابقات یورو ۲۰۲۴، دو تیم مدعی هلند و انگلستان به سختی مقابل حریفان خود پیروز شدند و دانمارک هم در برابر اسلوونی با تساوی متوقف شد.

آگهی

روز سوم مسابقات جام ملت‌های اروپا با دیدار دو تیم هلند و لهستان از گروه چهارم مسابقات آغاز شد. شاگردان رونالد کومان که از آنها به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی این بازی‌ها یاد می‌شود دیدار خود را هجومی آغاز کردند و حملات فراوانی روی دروازه لهستان ترتیب دادند.

سفید پوشان لهستان که ستاره و کاپیتان خود یعنی روبرت لواندوفسکی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند با وجود حملات فراوان رقیب قدرتمند، موفق شدند در دقیقه ۱۶ در کمال شگفتی با ضربه سر زیبای بوکسا دروازه نارنجی‌پوشان را باز کنند. در مقابل هلندی‌ها به حملات خود افزودند و در دقیقه ۲۹ توانستند با ضربه خاکپو ستاره لیورپول گل تساوی را وارد دروازه شزنی گلر نام‌آشنای لهستان نمایند.

هواداران نارنجی پوش هلند از تماشای دلچسب شاگردان کومان در بازی نخست لذت بردند
هواداران نارنجی پوش هلند از تماشای دلچسب شاگردان کومان در بازی نخست لذت بردندAP Photo

در نیمه دوم حملات هلندی‌ها بیشتر شد و آنها بالاخره در دقیقه ۸۳ توسط وخهورست که چند دقیقه پیش از آن به میدان آمده بود موفق شدند گل دوم را هم وارد دروازه حریف سرسخت خود نمایند. در نهایت این مسابقه با همان نتیجه ۲-۱ به پایان رسید و هلندی‌ها نمایشی دلچسب و تماشاگرپسند را از خود ارائه دادند.

فرانسه و اتریش دو تیم دیگر این گروه هستند که روز دوشنبه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

در دومین دیدار یکشنبه، دو تیم دانمارک و اسلوونی در برابر یکدیگر قرار گرفتند. آخرین باری که کریستین اریکسن در جام ملت‌های اروپا برای تیم کشورش به میدان رفته بود به نخستین بازی دوره پیشین این رقابت بر می‌گشت. جایی که ستاره دانمارکی‌ها همان نیمه اول دچار حمله قلبی شد و بسیاری نگران شدند که این بازیکن جان خود را از دست بدهد.

اما اریکسن توانست بازگشت باشکوهی به فوتبال و تیم ملی کشورش داشته باشد در نیمه اول این دیدار دروازه حریف را باز کرد.

خوشحالی اریکسن پس از به ثمر رساندن گل برای تیم ملی دانمارک
خوشحالی اریکسن پس از به ثمر رساندن گل برای تیم ملی دانمارکAP Photo

با این حال اسلوونی با ترتیب دادن حملات فراوان نشان داد که که تیم دست و پا بسته‌ای نیست و بالاخره روی یک شوت زیبا توسط جنزا در دقیقه ۷۷ موفق شد گل تساوی را وارد دروازه حریف نماید. این بازی هم در نهایت با تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا نخستین مساوی این رقابت‌ها رقم بخورد.

انگلستان و صربستان دو تیم دیگر این گروه هستند که آخرین بازی روز سوم را مقابل یکدیگر برگزار کردند. انگلیسی‌ها که در دور قبل تا دیدار پایانی هم پیش رفته بودند حالا امیدوارند بالاخره بتوانند در این رقابت‌ها به قهرمانی دست یابند.

شاگردان گرت ساوت گیت از ابتدا تلاش کردند بازی را هجومی آغاز کنند اما تیم قدرتمند صربستان تمام راه‌ها را بسته بود. با این حال ستاره این روزهای فوتبال انگلستان و جهان یعنی جود بلینگهام در دقیقه ۱۳ روی ارسال زیبای ساکا توانست با ضربه سری دقیق دروازه حریف را باز کند.

جود بلینگهام ستاره انگلیسی‌ها بود و با تک گل خود توانست پیروزی را برای کشورش به ارمغان بیاورد
جود بلینگهام ستاره انگلیسی‌ها بود و با تک گل خود توانست پیروزی را برای کشورش به ارمغان بیاوردAP photo

این مهم‌ترین صحنه آخرین مسابقه شب سوم یورو ۲۰۲۴ بود و با وجود حملات متعددی که به ویژه صرب‌ها روی دروازه انگلستان ترتیب دادند در نهایت مسابقه با همان یک گل به سود سه‌شیر‌ها به پایان رسید تا انگلستان بعد از بازی نخست در صدر این گروه قرار گیرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

روز دوشنبه مسابقات یورو ۲۰۲۴ با سه بازی دیگر پی گرفته می‌شود. ابتدا رومانی و اوکراین از گروه پنجم به مصاف یکدیگر می‌روند و سپس از همین گروه بلژیک در مقابل اسلوواکی قرار می‌گیرد. مسابقه پایان بخش روز دوشنبه هم جدال یکی دیگر از مدعیان عنوان قهرمانی یعنی فرانسه در مقابل اتریش خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسابقات یورو ۲۰۲۴؛ اسپانیا مقتدرانه شروع کرد، ایتالیا گام اول را لرزان برداشت

آلمان و اسکاتلند در افتتاحیه یورو ۲۰۲۴؛ ژرمن‌ها می‌توانند طلسم قهرمان نشدن میزبانان را بشکنند؟

همه آنچه باید درباره یورو ۲۰۲۴ بدانید؛ مسابقات جام ملت‌های اروپا کجا و چگونه برگزار می‌شود؟