Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

ارتش اسرائیل برای تسهیل کمک‌های بشردوستانه به غزه «تا اطلاع ثانوی» عملیات روزانه را متوقف می‌کند

صف توزیع غذا در رفح به تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۲۴
صف توزیع غذا در رفح به تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۲۴ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش اسرائیل روز یکشنبه ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) اعلام کرد که برای تسهیل در ارسال کمک‌های بشردوستانه، به طور روزانه «یک وقفه تاکتیکی در فعالیت‌های نظامی» در بخشی از جنوب نوار غزه، آن هم در ساعات روشنایی روز اجرا خواهد کرد.

آگهی

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که «با هدف تسهیل فعالیت‌های بشردوستانه، فعالیت‌های نظامی در مسیر گذرگاه کرم شالوم تا جاده صلاح الدین و شمال آن تا اطلاع ثانوی از ساعت ۸ تا ۱۹ هر روز به طور محلی و تاکتیکی متوقف می‌شود.»

این تصمیم به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای «افزایش حجم کمک‌های بشردوستانه ورودی به نوار غزه» پس از گفتگو با سازمان ملل و سایر سازمان‌ها عنوان شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

اسرائیل مدت‌هاست از تلاش‌های خود برای تسهیل ارسال کمک‌ها از جمله از طریق گذرگاه کرم شالوم، دفاع می‌کند، اما گروه‌های بشردوستانه ماه‌ها است که درباره کمبود شدید غذا و سایر موارد ضروری در سرزمین‌های تحت محاصره فلسطینی هشدار داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که بیش از ۸ هزار کودک زیر پنج سال به دلیل سوء تغذیه حاد در  نوار غزه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

میانجی‌های بین‌المللی به اسرائیل و حماس فشار می‌آوردند تا با پیشنهاد توافق آتش‌بسی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا برای تبادل گروگان‌ها و اسرا و افزایش ارسال کمک‌ها فراهم کند، موافقت کنند، اما پیشرفت‌ها در این زمینه در روزهای اخیر متوقف بوده است.

سرباز اسرائیلی در کرم شالوم در کنار کمک کمک‌های بشردوستانه به تاریخ ۳۰ مه ۲۰۲۴
سرباز اسرائیلی در کرم شالوم در کنار کمک کمک‌های بشردوستانه به تاریخ ۳۰ مه ۲۰۲۴آسوشیتدپرس

غزه به روزانه ۵۰۰ کامیون کمک بشردوستانه نیاز دارد

کارل اسکائو، معاون مدیر اجرایی سازمان برنامه جهانی غذا اخیرا گفت که «به دلیل بی‌قانونی گسترده در داخل نوار غزه و تداوم درگیری‌ها، ارسال کمک‌هایی که بتواند نیازهای روزافزون در میدان را برآورده سازد، تقریبا غیرممکن شده است.»

بر اساس ارقام «دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه / OCHA»، از تا ریخ ۶ مه تا ۶ ژوئن (۱۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد)، سازمان ملل به طور متوسط ​​روزانه تنها ۶۸ کامیون کمک دریافت کرده است.

این میزان به طرز قابل توجهی از ۱۶۸ کامیون دریافتی در روز در ماه آوریل و ۵۰۰ کامیون مطلوب در هر روز کمتر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنترل عملیاتی نوار حائل بین مصر و غزه در دست اسرائیل؛ مقام اسرائیلی: جنگ تا پایان ۲۰۲۴ ادامه دارد

«استفاده از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی در غزه»؛ آیا هشدار اروپا کارساز می‌شود؟

جوزپ بورل: از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی در غزه استفاده می‌شود