Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

جنگ غزه؛ چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت کرد

ویرانی‌های به جا مانده پس از حمله اسرائیل به رفح
ویرانی‌های به جا مانده پس از حمله اسرائیل به رفح Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روسای جمهوری چین و مصر در مجمع همکاری چین و کشورهای عربی با اشاره به حملات اسرائیل به رفح از تشکیل کشور فلسطین حمایت کردند و تاکید کردند که فلطسینی‌ها نباید از غزه آواره شوند.

آگهی

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در این مجمع از جامعه بین المللی خواست تا اطمینان حاصل کنند که فلسطینی ها از غزه جنگ زده آواره نشوند. وی این اظهارات را بدنبال کنترل یک کریدور استراتژیک در امتداد مرز غزه با مصر توسط اسرائیل مطرح کرد.

اسرائیل به رغم دستور دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند برای پایان دادن به حملات به رفح، روز چهارشنبه به عملیات خود در این منطقه که نیمی از جمعیت غزه در آن پناه گرفته‌‌اند، ادامه داد.

آقای السیسی در این نشست گفت: «من از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که فورا راه حلی برای پایان دادن محاصره غزه توسط اسرائیل و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه ارائه دهد و از تلاش برای وادار کردن فلسطینی‌ها به فرار اجباری از سرزمین‌شان جلوگیری کنند».

در عین حال شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز در این نشست اعلام کرد ۳ میلیون دلار به آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) کمک می‌کند و قول داد کشورش از بازسازی غزه حمایت کند.

آقای شی همچنین از تشکیل کشور مستقل فلسطین و عضویت کامل آن در سازمان ملل تاکید کرد و گفت: «جنگ اسرائیل علیه غزه نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد و راه حل دو کشوری نیز قابل تزلزل نیست».

با ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه سازمان نجات کودکان اعلام کرد که اسرائیل طی چهار روز حمله به «مناطق امن» در رفح ۶۶ فلسطینی را کشته است و در میان قربانیان تعداد زیادی زن و کودکان وجود دارد.

این سازمان خواستار اقدام فوری برای محافظت از غیرنظامیان در رفح و سراسر نوار غزه شد.

به گفته این حملات کمتر از یک هفته پس از آن صورت گرفته است که دیوان بین المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا فورا حمله خود را به رفح متوقف کند.

خاویر ژوبرت، مدیر سازمان نجات کودکان در سرزمین‌های فلسطین گفت: «رهبران به چه مدرک بیشتری نیاز دارند تا نشان دهند که هیچ جای امنی برای کودکان و خانواده‌ها در غزه وجود ندارد؟»

او در ادامه افزود: «فلسطینی‌ها دائما و دائما برای جان خود از یک منطقه خطر به منطقه دیگر فرار می‌کنند. آنها به مناطقی می‌روند که اسرائیل به آنها دستور داده است «برای امنیت خود» به آنجا بروند. سپس در همانجا مورد حمله قرار می‌گیرند».

آقای ژوبرت با بیان این‌که بسیاری در این مناطق از گرسنگی رنج می‌برند، تصریح کرد:

«سلامت روانی و جسمی کودکان فراتر از نقطه شکست است، زیرا آنها از خشونت، صدمات جسمی جدی، از جمله از دست دادن اعضای بدن، و از دست دادن خانواده‌، خانه و مدرسه را تجربه کرده‌اند آنها آسیب های روحی غیرقابل تصوری را متحمل شده‌اند».

شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی حمله اسرائیل به رفح در نوار غزه، به درخواست الجزایر روز سه‌شنبه ۲۸ مه نشست اضطراری برگزار کرد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

در پیش‌نویس قطعنامه جدیدی که الجزایر به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده، توقف فوری حمله نظامی اسرائیل به رفح درخواست شده است. علاوه بر این خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شده است و از گروه حماس نیز خواسته شده که همه گروگان‌ها را آزاد کند.

بر اساس آخرین آمار رسمی که توسط وزارت بهداشت حماس ارائه شده است، از آغاز جنگ حماس و اسرائیل در ۷ اکتبر تا به امروز، بیش از ۳۶ هزار فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل کشته و بیش از ۸۱ هزار نفر زخمی شده‌اند. طبق آمار اسرائیل، حدود ۱ هزار و ۱۷۰ نفر نیز در حمله حماس کشته شده‌اند، ۲۵۰ نفر گروگان گرفته شده‌اند و ۱۳۲ نفر همچنان مفقود هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تانک‌های اسرائیل به مرکز رفح رسیدند؛ شورای امنیت تشکیل جلسه می‌دهد

درخواست بورل برای اجرای حکم دادگاه لاهه در مورد جنگ غزه؛ اونروا: حمله به آوراگان در رفح وحشتناک است

حمله موشکی حماس به تل‌آویو؛ ده‌ها نفر در بمباران مرگبار محل اسکان آوارگان فلسطینی در رفح جان باختند