Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

کی‌یف به رغم تهدیدهای مسکو: نخستین گروه از مربیان نظامی فرانسه به زودی وارد اوکراین می‌شوند

شلیک سامانه توپخانه خودکششی سزار فرانسه توسط سربازان اوکراینی
شلیک سامانه توپخانه خودکششی سزار فرانسه توسط سربازان اوکراینی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کی‌یف در حالی از حضور قریب‌الوقوع مربیان نظامی فرانسه در اوکراین خبر داده که اظهارات پیشین امانوئل ماکرون در خصوص احتمال اعزام نیرو توسط کشورهای عضو ناتو به اوکراین انتقادهایی به همراه داشت.

آگهی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرماندهی کل ارتش اوکراین روز دوشنبه تایید کرد که این کشور قرار است به زودی میزبان مربیان نظامی فرانسوی باشد.

اُلِکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در همین راستا گفته است که نخستین گروه از مربیان نظامی فرانسه به زودی وارد این کشور اروپایی درگیر جنگ با روسیه می‌شوند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مسکو پیش‌تر بارها نسبت به هرگونه کمک تسلیحاتی و نظامی غرب به اوکراین که زمینه‌ساز حمله به خاک روسیه باشد، هشدار داده است.

مسکو علاوه بر هشدار به فرانسه، بریتانیا را تهدید کرده است که اگر اوکراین از تسلیحات این کشور در حمله به خاک روسیه استفاده کند، اهداف بریتانیا در داخل و فراتر از اوکراین را اهدافی مشروع برای خود می‌داند.

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین این خبر را پس از یک ارتباط ویدیویی با سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که در آن رستم عمروف، وزیر دفاع کشورش نیز حضور داشت.

وی با انتشار مطلبی در شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: «من پیش‌تر اسنادی را امضا کرده‌ام که به اولین گروه از مربیان فرانسوی اجازه می‌دهد به زودی از مراکز آموزشی ما بازدید کنند و با زیرساخت‌ها و پرسنل ما آشنا شوند.»

اُلِکساندر سیرسکی افزود: «من از ابتکار فرانسه برای اعزام مربیان به منظور آموزش نیروهای نظامی اوکراین استقبال می‌کنم.»

وزارت دفاع فرانسه در پاسخ به تماس فرانس‌پرس اعلام کرد که این موضوع در دست بررسی است اما از تایید برنامه اعزام مربیان نظامی به اوکراین خودداری کرد.

این وزارتخانه افزود: «آموزش در خاک اوکراین یکی از پروژه‌هایی است که از زمان برپایی کنفرانس حمایت از اوکراین همواره مورد بحث و رایزنی قرار گرفته است.»

کنفرانس یاد شده ۲۶ فوریه گذشته به ابتکار امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و با هدف تسریع در تامین تسلیحات و کمک های مالی به اوکراین در پاریس برگزار شد.

رئیس جمهوری فرانسه در این کنفرانس که نمایندگان ۲۰ کشور عمدتا اروپایی در آن جضور داشتند نسبت به احتمال حمله روسیه به کشورهای عضو ناتو در آینده هشدار داده بود.

در پاسخ وزارت دفاع فرانسه به سوال فرانس‌پرس در خصوص اعزام مربیان نظامی فرانسوی به اوکراین همچنین آمده است: «مانند تمام پروژه‌هایی که در مناسبت کنفرانس حمایت از اوکراین مورد بحث قرار گرفت، جزئیات این همکاری بویژه برای درک نیازهای واقعی، همچنان با طرف اوکراینی در دست بررسی است.»

بنا به این گزارش، فرانسه به طور رسمی پرسنل نظامی برای کمک به نیروهای اوکراینی یا آموزش نظامی به آنها در این کشور ندارد.

امانوئل ماکرون در تازه‌ترین اظهار نظر در باره جنگ اوکراین اعزام نیروهای غربی به این کشور را منتفی ندانست و تاکید کرد درخواست کی‌یف و پیش‌روی‌های روسیه می‌تواند عامل محرکی برای این اقدام باشد.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات پارلمان اروپا؛ چشم‌انداز دفاع اروپایی در سایه جنگ اوکراین چگونه تقویت می‌شود؟

کمک نظامی ۲۷۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین؛ گروه ۷ از دارایی‌های مسدود شده روسیه استفاده می‌کند

رویترز: پوتین برای آتش‌بس مشروط در اوکراین اعلام آمادگی کرده است