Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader

Find Us

آگهی

به فرمان پوتین، چشم در برابر چشم؛ روسیه دست بر اموال خصوصی آمریکایی‌ها می‌گذارد

ولادیمیر پوتین، مه ۲۰۲۴
ولادیمیر پوتین، مه ۲۰۲۴ Copyright آسوشیتدپریس
Copyright آسوشیتدپریس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس فرمانی که روز پنجشنبه ۲۳ مه (۳ خرداد) به امضای ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه رسید، روسیه دارایی‌های ایالات متحده از جمله اوراق بهادار را که می‌تواند به عنوان جبران خسارات ناشی از هرگونه توقیف دارایی‌های مسدود شده روسیه در ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد، شناسایی خواهد کرد.

آگهی

مذاکره‌کنندگان گروه هفت چندین هفته است که در حال رایزنی در مورد چگونگی استفاده بهینه از دارایی‌های مالی روسیه از جمله ارزهای اصلی و اوراق قرضه دولتی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار هستند. این دارایی‌ها اندکی پس از حمله مسکو به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ مسدود شده بودند.

کاهش سرمایه گذاری خارجی در خاک روسیه باعث شده است تا توانایی این کشور برای مقابله به مثل (در موقع تصرف دارایی‌های مسدود شده‌اش توسط رهبران غربی) کاهش یابد. مقامات و اقتصاددانان به خبرگزاری رویترز گفتند، با این حال، ممکن است روسیه درعوض وجوه سرمایه گذاران خصوصی را هدف قرار دهد.

فهرستی عجیب برای تلافی جبران خسارت

در فرمان روز پنجشنبه آمده بود که فدراسیون روسیه یا بانک مرکزی می‌توانند به دادگاه روسیه درخواست دهند تا مشخص کند که آیا اموال آنها در آمریکا به طورغیرقانونی توقیف شده است یا خیر.

آن وقت است که این دادگاه می‌تواند حکم صادر کند تا از اموال و دارایی‌های فهرست‌شده آمریکا در روسیه استفاده کند. در نتیجه کلیه اوراق بهادار، سهام سرمایه‌گذاری در شرکت‌های روسی، املاک و مستغلات، اموال منقول متعلق به ایالات متحده که بالقوه قابل توقیف هستند، مشمول این فرمان می‌شوند.

دمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه ماه گذشته میلادی اذعان کرد که روسیه مقدار ناچیزی از اموال دولتی آمریکا را در اختیار دارد و هرگونه پاسخی که روسیه بدهد نامتقارن خواهد بود و در نتیجه بر دارایی‌های افراد خصوصی تمرکز می‌کند.

آنطور که در این فرمان آمده است، دارایی‌های متعلق به افراد تحت کنترل ایالات متحده نیز می تواند هدف قرار گیرد. این فرمان هنوز مشخص نکرده است که منظور دقیق از افرادی که «تحت کنترل ایالات متحده» هستند، چیست.

**به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید  **

دارایی‌های بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی، از جمله افراد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ ایالات متحده، در حساب‌های ویژه «نوع C» نگهداری می‌شوند. روسیه این حساب‌ها را اندکی پس از استقرار ارتش خود در اوکراین و تحت تأثیر تحریم‌های غرب در فوریه ۲۰۲۲ معرفی کرد.

پول موجود در این حساب‌ها را نمی‌توان بدون اجازه مقامات روسیه به خارج از روسیه منتقل کرد.

واشنگتن قانونی را تصویب کرده است که به دولت جو بایدن در آمریکا اجازه می‌دهد تا دارایی‌های روسیه را که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می شود مصادره کند و آن‌ها را به اوکراین منتقل کند، چیزی که روسیه بارها آن را غیرقانونی خوانده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شاهزاده ویلیام میزبان جشن تابستانی سلطنتی در کاخ باکینگهام

درخواست مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا؛ آیا خط مشی واحد در قبال اسرائیل و فلسطین ممکن می‌شود؟

روسیه بر سر «درگیری هسته‌ای با غرب» و دارایی‌‌های مسدود شده خود: خطر تشدید تنش‌ جدی است