Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader

Find Us

آگهی

پیش‌بینی دینداری جوانان مسیحی ایالات متحده؛ مذهبی‌ترین ایالت آمریکا کدام است؟

کلیسای نیویورک در روز سنت پاتریک
کلیسای نیویورک در روز سنت پاتریک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اگرچه بخش قابل توجهی از دنیای غرب در دهه‌های اخیر شاهد افت شمار دینداران بوده است، با این حال ایالات متحده از معدود کشورهایی محسوب می‌شود که عمیقاً مذهبی و مسیحی باقی مانده است.

آگهی

بر اساس سرشماری مذهبی سال ۲۰۲۰ آمریکا، ۶۴ درصد از شهروندان این کشور خود را مسیحی می‌دانند. این در حالی است که حدود ۳۰ درصد خود را معتقد به یک مذهب خاص به حساب نمی‌آورند.

طبق این سرشماری ایالت‌هایی که بالاترین درصد جمعیت فعال در اجتماعات مذهبی را دارند عبارتند از: یوتا (۷۶.۱ درصد)، آلاباما (۶۳.۶ درصد)، لوئیزیانا (۶۳.۳ درصد)، اوکلاهما (۶۱.۲ درصد) و می‌سی‌سی‌پی (۵۹.۴ درصد).

در نقطه مقابل این طیف، ایالت‌ها با کمترین میزان مشارکت در امور مذهبی عبارتند از: نیوهمپشایر (۲۷.۲ درصد)، مین (۳۰.۸درصد)، اورگان (۳۳.۲ درصد)، مونتانا (۳۴.۸ درصد) و آلاسکا (۳۵.۲ درصد).

هرچند ایالت یوتا معمولاً به عنوان مذهبی‌ترین ایالت آمریکا ذکر می‌شود، با این وجود این ایالت یکی از کمترین میزان تنوع مذهبی را در کل خاک آمریکا دارد. بیش از ۶۵ درصد از جمعیت این ایالت پیرو کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان هستند که بیشتر به عنوان «مورمون» شناخته می‌شود.

بنابر آمارها، کلیسای مورمون هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت رشد و افت محبوبیت نشان نمی‌دهد. طبق گزارش اخیر مؤسسه سیاست «کِم سی گاردنر»، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ میلادی تعداد معتقدان به این آئین از حدود ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته که رشدی ۱۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

پیش از این در یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۶، که توسط مرکز تحقیقات «پیو» انجام شد، از آمریکایی‌ها در هر ایالت پرسیده شد آیا ایالت خود را «بسیار مذهبی» می‌دانند یا نه؟ نتایج این نظرسنجی پنج ایالت برتر را آلاباما (۷۷ درصد)، می‌س‌سی‌پی (۷۷ درصد)، تنسی (۳۲ درصد)، لوئیزیانا (۷۱ درصد)، و آرکانزاس (۷۰ درصد) نشان می‌داد.

کلیسای مورمون‌ها در ایالت یوتا
کلیسای مورمون‌ها در ایالت یوتاعکس: آسوشیتد پرس

ایالت یوتا با ۶۴ درصد جمعیت «بسیار مذهبی»، در این فهرست در رده‌ای پایین‌تر قرار گرفته است.

در سراسر آمریکا، مذهب پروتستان بیشترین تعداد معتقد را دارد و حدود ۴۹.۲ درصد از افراد مذهبی به چنین شاخه‌ای از مسیحیت باور دارند. پس از آن مذهب کاتولیک (۳۸.۴ درصد)، مورمون‌ (۴.۲ درصد)، اسلام (۲.۸ درصد) و یهودیت (۱.۳ درصد) قرار دارند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

در عین حال شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مذهب در ایالات متحده کمرنگ‌تر می‌شود. در سال ۱۹۷۲، بیش از ۹۰ درصد آمریکایی‌ها مسیحی بودند. این تعداد تا سال ۲۰۲۰ به حدود ۶۴ درصد کاهش یافته بود.

این در شرایطی است که حدود ۳۰ درصد گفته بودند از نظر مذهبی خود را معتقد به حساب نمی‌آورند و تمامی ادیان دیگر (شامل یهودیت، اسلام، هندوئیسم و بودیسم) تنها ۶ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دادند.

مطابق گزارش موسسه پیو اگر «تغییر مذهب»، پدیده‌ای که در آن افراد با دینی که با آن بزرگ شده‌اند همذات‌پنداری نمی‌کنند، در میان جوانان آمریکایی با نرخ کنونی ادامه یابد شمار مسیحیان تا سال ۲۰۶۰ میلادی به حدود ۵۰ درصد و تا سال ۲۰۷۰ به ۴۶ درصد از جمعیت آمریکا خواهد رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیام رهبر کاتولیک‌های جهان به دومین رئیس ‌جمهوری‌ کاتولیک تاریخ آمریکا

چرا اوانجلیست‌ها می‌خواهند بیت‌المقدس پایتخت اسرائیل شود؟

رنگ و مذهب در آمریکا، تحت الشعاع سیاست