Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

پخش مستقیم. خبرگزاری‌های دولتی ایران: محل «لاشه» بالگرد ابراهیم رئیسی و هیئت همراه پیدا شد

ابراهیم رئیسی
ابراهیم رئیسی Copyright خبرگزاری‌های دولتی ایران
Copyright خبرگزاری‌های دولتی ایران
نگارش از Euronews
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایرنا، خبرگزاری دولت ایران از پیدا شدن محل «سقوط احتمالی» بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران و هیئت همراه وی خبر داد.

آگهی

اخبار ضد و نقیضی در خصوص این سانحه از سوی رسانه‌های ایران منتشر شده و تاکنون و بر اساس آخرین گزارش‌ها اطلاعی از سرنوشت بالگرد حامل ابراهیم رئيسی در دست نیست. شما می‌توانید اینجا از آخرین اخبار مربوط به این حادثه مطلع شوید. 

 خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران خبر داده که در این کاروان ۳ هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتری که برخی از وزرا و مسئولان در آن ضور داشته‌اند سالم به مقصد رسیده‌اند. 

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی در گفتگویی با شبکه خبر صدا و سیما اعلام کرده که هیچ ارتباطی با افراد حاضر در هلی‌کوپتر حامل رئيسی برقرار نشده و «به دلیل وضعیت آب و هوا و مه، بالگرد حامل رئيسی جمهور مجبور به فرود سخت شده است.» وحیدی همچنین اضافه کرد به دلیل بدی آب و هوا نیروهای امدادی هنوز نتوانسته‌اند به محل حادثه برسند. او همچنین افزود: «منطقه پیچیده است و ارتباطات سخت است و منتظر رسیدن نیروهای امدادی به منطقه هستیم تا نتیجه را اعلام کنیم.»

تسنیم در بخش دیگری از گزارش خود نوشته است «برخی از همراهان رئيس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند با مرکز تماس برقرار کنند و همین مسئله امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی را افزایش داده است.» با این حال این خبرگزاری به نقل از افراد محلی می‌گوید که «به دلیل فضای مه‌آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد حامل رئيسی مشخص نیست.»

خبرگزاری ایرنا گزارش داده که جنگل دیزمار، محل دقیق تر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا بوده است. 

هنوز جزئيات این حادثه به صورت دقیق مشخص نیست اما صدا و سیما اعلام کرده که هنوز نیروهای امدادی نتوانسته‌اند به محل حادثه برسند و بروز مه غلیظ کار رسیدن به هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی را با دشواری رو به رو کرده است. 

این گزارش همچنین افزوده است که بالگرد حامل رئيسی با «فرود سخت» مواجه شده است. خبرگزاری ایسنا گزارش داده که علاوه بر رئيسی، محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این بالگرد حضور داشته‌اند. 

خبرگزاری فارس هم گزارش داده که آل هاشم لحظاتی پس از وقوع حادثه توانسته تماس تلفنی برقرار کند اما پس از آن تماس دیگر تلفن‌های افراد حاضر در آن حادثه در دسترس نیستند. 

خبرگزاری ایسنا همچنین در گفتگویی به نقل از بابک محمودی رئيس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های امدادی و جستجو به محل خبر داد. او همچنین در ادامه با اشاره به اینکه محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده گفت: «گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود.» 

احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز هم در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفته است: «از جزئیات حادثه اطلاعی ندارم. دوستان هلال‌احمر که به منطقه می‌رفتند به من اعلام کردند که این اتفاق افتاده و ما به دنبال هلی‌کوپتر زمین خورده هستیم.»

این خبرگزاری همچنین به نقل یکی دیگر از نمایندگان استان آذربایجان شرقی که خواسته نامش فاش نشود نوشته: «گویا حادثه برای بالگرد آقای رئیسی بوده است، اطلاعات دقیقی ندارم.»

این خبر در حال تکمیل است

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روایت رئيس دفتر رئیسی از آخرین پرواز: هوا کاملا خوب بود؛ هلیکوپتر رئيس جمهوری ناگهان ناپدید شد

آمریکا: هیچ اطلاعی درباره علت سقوط بالگرد رئیسی نداریم؛ تهران پس از سقوط هلی‌کوپتر از ما کمک خواست

کرملین: پوتین در سانحه هوایی نمی‌میرد