Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس را دریافت کردیم

گروگان‌های اسرائیلی نزد حماس
گروگان‌های اسرائیلی نزد حماس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون شاخه سیاسی حماس می‌گوید پاسخ رسمی اسرائیل به آخرین پیشنهاد این گروه برای آتش‌بس را دریافت کرده است.

آگهی

خلیل الحیه که در حال حاضر در قطر مستقر است، در بیانیه ای که توسط حماس منتشر شد گفت: «حماس امروز پاسخ رسمی رژیم اشغالگر صهیونیستی را به پیشنهادی که در ۱۳ آوریل به میانجیگران مصر و قطر ارائه شد، دریافت کرد.»

او همچنین گفته است حماس قبل از ارائه هر گونه پاسخی، پیام اسرائیل را بررسی خواهد کرد.

پس از گذشت بیشتر از شش ماه جنگ اسرائیل در غزه، مذاکرات آتش‌بس میان دو طرف همچنان در بن بست باقی مانده و حماس به خواسته‌ خود مبنی بر اینکه برای دستیابی به هرگونه توافقی، ابتدا باید اسرائیل به جنگ پایان دهد، پایبند مانده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) با انتشار این خبر همچنین نوشت که یک هیات مصری روز جمعه برای گفتگو با مقامات اسرائیلی وارد این کشور شد. این هیات به دنبال راهی برای از سرگیری گفتگوها برای پایان دادن به درگیری و بازگرداندن گروگان‌‌های باقی مانده در زمان یورش ستیزه‌جویان حماس به شهرهای اسرائیل در ۷ اکتبر بوده است.

یک مقام مصری که در جریان نشست هیات مصری بوده و خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت که اسرائیل هیچ پیشنهاد جدیدی برای ارائه ندارد، اگرچه مایل است به جای خواست آزادی۴۰ گروگان مورد بحث، آتش‌بس محدودی را در قبال آزادی ۳۳ گروگان در نظر بگیرد.

روز پنجشنبه، آمریکا و ۱۷ کشور دیگر از حماس درخواست کردند تا به منظور کمک به یافتن راهی برای پایان دادن به بحران، همه گروگان‌های خود را آزاد کند.

حماس متعهد شده است که در برابر فشارهای بین‌المللی تسلیم نشود، اما در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد «از هر ایده یا پیشنهادی که نیازها و حقوق مردم ما (ساکنان غزه) را در نظر بگیرد، استقبال می‌کند».

غزه
غزهNasser Nasser/Copyright 2024 The AP. All rights reserved

با این حال در بیانیه خود به خواسته‌های اصلی‌اش که اسرائیل آنها رد کرده، اعلام پایبندی نموده و از آمریکا و چند کشور دیگر انتقاد کرده که چرا در بیانیه مشترک‌شان خواستار آتش‌بس دائمی و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه نشده‌اند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه گفت که شتاب تازه‌ای در مذاکرات برای پایان دادن به جنگ و بازگرداندن گروگان‌های باقی مانده مشاهده کرده است.

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داد که اسرائیل روز جمعه به میانجیگران مصری گفته آماده است قبل از تهاجم به رفح، برای دستیابی به توافق در مذاکرات آزادی گروگان‌هایش، «آخرین فرصت» را به حماس بدهد. رفح آخرین پناهگاه حدود یک میلیون فلسطینی است که در همان اوایل جنگ در شمال غزه، از دست نیروهای اسرائیلی به آنجا گریختند.

در همین حال، مقامات بهداشتی فلسطینی در رفح اعلام کردند که در حمله هوایی اسرائیل به خانه‌ای، دست کم پنج نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

ستیزه‌جویان حماس در ۷ اکتبر به شهرهای اسرائیل یورش بردند و هزار و ۲۰۰ نفر را کشته، ۲۵۳ را نیز به گروگان گرفتند. اسرائیل قصد دارد با عملیاتی که در جریان آن تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی کشته شده‌اند، حماس را نابود کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم

جوزپ بورل: ویرانی‌های شهرهای غزه بیشتر از ویرانی‌های شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم است

کارشناس سازمان ملل: نظام بهداشتی نوار غزه به طور کامل از بین رفته است