ارتش روسیه می‌گوید چندین فروند جنگنده‌ و هواپیماهای ترابری اوکراین را در فرودگاهی منهدم کرده است

پرتاب راکت از روسیه به سمت اوکراین
پرتاب راکت از روسیه به سمت اوکراین Copyright Evgeniy Maloletka/Copyright 2020 The AP. All rights reserved
Copyright Evgeniy Maloletka/Copyright 2020 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  AP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روسیه اعلام کرد حملات متعددی به زیرساخت‌های نظامی و انرژی اوکراین و انبارهای تسلیحات این کشور انجام داده و چند فروند هواپیمای جنگی اوکراین را منهدم کرده است. مقامات اوکراین نیز از تداوم حملات خود به پست‌های فرماندهی، سربازان و تجهیزات نظامی روسیه خبر دادند.

آگهی

ارتش روسیه مدعی است تعدادی از جنگنده‌های میگ-۲۹ و هواپیماهای ترابری نظامی آن-۲۶ اوکراین را در فرودگاهی در اوکراین منهدم کرده است. وزارت دفاع روسیه همچنین از دفع تعدادی موشک و پهپاد اوکراینی توسط سامانه پدافند هوایی این کشور خبر داد.

مقامات اوکراین نیز با اعلام سرنگون کردن یک هواپیمای بمب‌افکن روسی، از تداوم حملات خود به پست‌های فرماندهی، سربازان و تجهیزات نظامی روسیه خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ارتش روسیه در هفته گذشته ده‌ها حمله همه‌جانبه به زیرساخت‌های نظامی و انرژی اوکراین، ساختارهای جذب نیروی نظامی، انبارهای تسلیحات و سایر اهداف انجام داده و مواضع مطلوب‌تری را در نقاط مختلف در شرق اوکراین از جمله کوپیانسک و دونتسک اشغال کرده است. مقامات روسیه همچنان از دفع چندین حمله اوکراین خبر دادند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیز در همان روز در گزارش خود از وقوع ده‌ها درگیری با نیروهای روسیه در خط مقدم و انجام حملات متعدد به پست‌های فرماندهی روسیه، پرسنل و تجهیزات و سایر اهداف روسی خبر داد.

کمیسر نظامی منطقه اودسا با انتشار بیانیه‌ای در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که روسیه زیرساخت های بندری را مورد حمله موشکی قرار داده است. به گزارش مقامات اوکراینی، یک نفر در این حمله زخمی شده است.

روز جمعه، آژیرهای خطر حمله هوایی در شمال، مرکز و شرق اوکراین از جمله در کی‌یف، پایتخت این کشور به صدا درآمد. حملات هوایی روسیه همزمان با نشست ویژه شورای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اوکراین، در بروکسل رخ داد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد کشورهای عضو این پیمان با ارسال سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر از جمله سامانه‌های پاتریوت به اوکراین موافقت کرده‌اند.

در همان روز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در حساب رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت که در این نشست به نیاز اوکراین به حداقل هفت سامانه دفاع هوایی پاتریوت یا سامانه‌های مشابه و نیاز فوری ارتش این کشور به موشک‌های دوربرد و تسلیحات توپخانه اشاره کرده است. او همچنین از وعده دریافت یک میلیون گلوله توپ سخن گفت.

رای‌گیری مهمی نیز روز شنبه در کنگره آمریکا درباره تصویب کمک ۶۱ میلیارد دلاری  نظامی به اوکراین صورت می‌گیرد. اوکراین چندین ماه است در انتظار نتیجه این رای‌گیری است. 

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا تایید کرد پنهانی سامانه موشکی دوربرد پیشرفته به اوکراین داده است

روسیه: اوکراین دوباره با پهپاد به نیروگاه زاپوریژیا حمله کرد

چتربازان روسیه در شرق «چاسیو یار» مستقر شدند؛ اهمیت تصرف این شهر اوکراین در چیست؟