تکذیب گزارش‌ها درباره کمک‌های عربستان و امارات به اسرائيل در رهگیری موشک‌های ایران

حملات موشکی ایران به اسرائيل
حملات موشکی ایران به اسرائيل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخلاف گزارش‌هایی که از مشارکت عربستان سعودی و امارات در فرآیند رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی خبر داده بود، اکنون منابع مختلف عربی و عبری این موضوع را تکذیب می کنند.

آگهی

وب‌سایت العربیه وابسته به دولت عربستان در گزارشی به نقل از منابع مطلع، گزارش داده که پادشاهی سعودی هیچ‌گونه مشارکتی در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائيل نداشته است. 

در ادامه این گزارش تاکید شده که هیچ سایت رسمی سعودی اظهاراتی مبنی بر مشارکت ریاض در رهگیری حملات اخیری که ایران نزدیک به دو روز قبل علیه اسرائیل انجام داد، منتشر نکرده است.

پیش از این روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابعی گزارش داده بود که امارات و عربستان در فرآیند رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران به اسرائيل مشارکت داشته‌اند.

 در همین رابطه رسانه تایمز اسرائيل به نقل از یک مقام ارشد اسرائيلی گزارش‌ها مبنی بر نقش داشتن امارات در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را رد کرد. این مقام همچنین ادعاهای مشارکت گسترده اعراب در عملیات نظامی مشترک اسرائيل و کشورهای غربی را «اغراق‌آمیز و نادرست» خواند. 

پیش از این رسانه اسرائيلی کان نیوز خبر داده بود که عربستان سعودی اذعان کرده که به ائتلاف نظامی منطقه‌ای اسرائيل، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و اردن در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائيل کمک کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین گمانه‌زنی‌های رسانه‌های اسرائيل از «نوع و چگونگی» پاسخ به حمله ایران؛ شاید وقتی دیگر

رئیس ستاد ارتش اسرائيل: پاسخ به حمله موشکی و پهپادی ایران قطعی است

وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید پیش از آنکه خیلی دیر شود