روکش موتور هواپیمای بوئینگ دقایقی پس از بلند شدن جدا شد

Southwest Airlines
Southwest Airlines Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جدا شدن روکش موتور یکی از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ شرکت «ساوت‌وست ایرلاینز» ایالات متحده تنها دقایقی پس از برخاستن، منجر به بازگشت اضطراری آن به فرودگاه مبدأ شد.

آگهی

این حادثه که روز یکشنبه روی داد، دومین حادثه برای هواپیماهای این شرکت بزرگ هواپیمایی آنهم در مدتی کمتر از یک هفته بود.

حادثه زمانی روی داد که این هواپیما با حدود ۱۳۵ مسافر و ۶ خدمه از فرودگاه دنور برخاست و درارتفاع ۳۱۴۰ متری از سطح زمین قرار گرفت.

در این زمان، مسافرانی که از پشت پنجره‌های هواپیما شاهد این حادثه بودند، روکش موتور را دیدند که از محل خود جدا شد و به بال هواپیما برخورد کرد؛ آنها از پشت پنجره‌ها از این صحنه فیلم گرفتند.

پس از این حادثه، هواپیما به همان فرودگاه مبدأ بازگردانده شد و مسافران نیز درنهایت با چهار ساعت تاخیر با هواپیمای دیگری به فرودگاه مقصد یعنی هیوستون در تگزاس منتقل شدند.

اگرچه در جریان این حادثه هیچ‌کس آسیب ندید اما اداره هوانوردی فدرال آمریکا تحقیقات درباره علل وقوع آن را آغاز کرده است.

شرکت هواپیمایی «ساوت‌وست ایرلاینز» ایالات متحده نیز در بیانیه‌ای، ضمن عذرخواهی از حادثه روی داده، اعلام کرد: «ما بالاترین اولویت خود را ایمنی مسافران و کارمندان خود می‌دانیم. تیم‌های تعمیر و نگهداری ما در حال بررسی هواپیما هستند.»

اگرچه مطابق با اسناد، بهره‌برداری از این هواپیما در سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شده اما شرکت از اعلام آخرین زمان تعمیر موتور آن خودداری کرده است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از وقوع مشکل در موتور هواپیماهای 737-800s متعلق به این خطوط هواپیمایی منتشر شده بود و حادثه اخیر نیز دومین حادثه از این دست در یک هفته اخیر محسوب می‌شد. سه روز پیش از این، هواپیمای دیگری دچار آتش‌سوزی در بخش موتور شده بود.

در ژانویه سال جاری نیز جدا شدن پنجره و بخشی از بدنه یک جت ۷۳۷ مکس در آسمان، باعث زخمی شدن ۶ تن از خدمه هواپیما شد.

تکرار حوادثی از این دست در سال‌های اخیر برای هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ باعث شد که ماه گذشته رئیس و مدیر اجرایی این شرکت هر دو از مقام خود برکنار شوند و سازنده این هواپیماها قول داد بحرانی که در ایمنی تولیداتش بوجود آمده را رفع کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

هر دو خلبان هواپیمای مسافری در وسط پرواز بخواب رفتند؛ چرخ بوئینگی نیز بهنگام برخاستن فرو افتاد

در پی وقوع حوادث مکرر سرانجام مدیر برنامه «۷۳۷ مکس» بوئینگ اخراج شد