دادگاهی در آمریکا، ایران و سوریه را برای قتل یک نفر در اسرائيل به پرداخت ۱۹۱ میلیون دلار محکوم کرد

دادگاه
دادگاه Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک دادگاه محلی ایالات متحده در واشنگتن دی سی، ایران و سوریه را مسئول مرگ آری فولد، شهروند اسرئيلی-آمریکایی که در سال ۲۰۱۸ توسط یک عضو حماس در کرانه باختری با چاقو به قتل رسید، دانست.

آگهی

بر اساس اسناد دادگاه که به دست روزنامه جروزالم پست رسیده است، دادگاه ایران و سوریه را به اتهام حمایت مادی از حماس، در مجموع به پرداخت ۱۹۱ میلیون دلار به خانواده آری فولد محکوم کرد. 

اسناد دادگاه حاکی از آن است که در ۱۶ سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، فولد در حال خرید در کرانه باختری بود که  با یک چاقوی ۲۰ سانتی‌متری هدف حمله یک نوجوان که ادعا می‌شود عضو حماس بوده قرار گرفت. 

این نوجوان پس از چندین ضربه که به پشت و گردن این شهروند آمریکایی-اسرائيلی وارد کرد  قصد داشت به زنی در یک مغازه نزدیک نیز آسیب برساند. با این حال، طبق اسناد دادگاه، فولد موفق شد مهاجم را تعقیب و به سمت او تیراندازی کند. در نهایت البته آقای فولد در اثر شدت ضربات چاقو جان خود را از دست داد. 

دادگاه اعلام کرد که شواهد کافی برای اثبات عضویت این نوجوان در گروه حماس پیدا شده که از آن جمله می‌توان به پست‌های او در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

ایران و سوریه نماینده‌ای برای دفاع از خود در این پرونده معرفی نکردند و حکم به صورت غیابی صادر شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

«رویس لمبرت» قاضی ارشد در این حکم نوشت: «حمله با چاقو که منجر به کشته شدن آقای فولد شد، یک رویداد غم انگیز بود و پول نمی‌تواند به طور کامل آسیبی را که این متهمان وارد کرده‌اند، جبران کند. ایران و سوریه بار دیگر از حماس حمایت مادی کردند و از این طریق به قتل بی‌رحمانه شوهر، پدر، پسر و برادر این شاکیان کمک کردند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«آبجوساز خودکار»؛ مرد متهم به رانندگی هنگام مستی به دلیل تولید طبیعی الکل در بدنش تبرئه شد

اسرائیل: قطعنامه سازمان ملل به حماس جرأت داد تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس را رد کند

گزارش‌های ضد و نقیض از کشته شدن فرد شماره ۲ حماس؛ ارتش اسرائیل پرونده مرگ مروان عیسی را باز کرد