وقتی شریک زندگی‌تان رابطه جنسی می‌خواهد و شما تمایلی ندارید این تکنیک را امتحان کنید

رابطه عاشقانه
رابطه عاشقانه Copyright pexels
Copyright pexels
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در بسیاری از جوامع این باور رایج وجود دارد که میل جنسی همچون «یک جرقه» به طور طبیعی و آنی زده می‌شود و اگر انسان‌ها تمایلی برق‌آسا و همزمان با شریک زندگی‌شان را تجربه نمی‌کنند مشکلی در آن‌ها وجود دارد.

آگهی

بنابراین اعتقاد، رابطه جنسی برنامه‌ریزی شده غیرطبیعی است و حالت نرمال این است که هماهنگ و همزمان با شریک زندگی‌تان رابطه جنسی بخواهید. این ذهنیت باعث می‌شود بسیاری از زنان احساس کنند که چون این اتفاق نمی‌افتد و تمایل آنی با شریک‌شان را تجربه نمی‌کنند، پس چیزی کم دارند یا در زندگی جنسی‌شان ناموفق هستند.

دکتر امیلی ناگوسکی، سکس‌تراپ، در این باره می‌گوید در روابط بلندمدت بسیار پیش می‌آید که دو شریک مسیر متفاوتی برای رسیدن به خواسته خود دارند و نمی‌توانند همزمان یا به یک روش به آن‌جا برسند.

او با انتقاد از شرکت‌های داروسازی که برای «درمان» تمایل جنسی ناگهانی زنان محصولاتی تحت نام «ویاگرای صورتی» تولید می‌کنند، می‌گوید: «برای من واضح بود آنها در پی درمان چیزی هستند که به ذاته مشکلی نیست. آنها با این واقعیت روبرو بودند که مردم یک دروغ فرهنگی را باور کرده‌اند. در واقع در موارد مربوط به رابطه جنسی چیزی تحت عنوان ‘طبیعی’ نداریم و بیش از یک راه برای تجربه میل جنسی وجود دارد.»

وی اضافه کرد: «یعنی در رختخواب دراز بکشید و اجازه دهید پوستتان با پوست شریک زندگی‌تان تماس بگیرد، با این شیوه شما زمینه‌ای ایجاد کنید که به بدنتان اجازه می‌دهد به لذت دسترسی پیدا کند بدون اینکه تحت فشار قرار گیرد.»

ناهماهنگی زمانی بین نیازهای جنسی زوجین از مواردی است که معمولا افراد در روابط طولانی‌مدت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. کارشناسان می‌گویند در اینجا مهم این است که به جای تمرکز بر «میل جنسی»، «لذت» معیار گرفته شود و هدف تمرکز بر لذت باشد.

کارشناسان می‌گویند مهم است که در زندگی مشترک جایگاهی ویژه برای روابط جنسی با شریک‌مان قائل باشیم
کارشناسان می‌گویند مهم است که در زندگی مشترک جایگاهی ویژه برای روابط جنسی با شریک‌مان قائل باشیمعکس:pexels

خانم ناگوسکی در این باره می‌گوید: «وقتی به تحقیقات در این زمینه نگاه می‌کنیم واضح‌تر می‌شود که تجارب جنسی مطلوب مربوط به میل نیست. وقتی با افرادی صحبت می کنید که زندگی جنسی عالی دارند، آنها در مورد میل صحبت نمی‌کنند بلکه در مورد لذت صحبت می‌کنند. آنها در مورد واقعی بودن تجربه و آسیب‌پذیری صحبت می‌کنند. و بالاتر از همه از همدلی صحبت می‌کنند.»

به گفته او، یک رابطه جنسی عالی بیش از آنکه به میل خود به خودی و آنی مربوط باشد، به وضعیت روحی افراد بستگی دارد. اگر فشار استرس و اضطراب‌های روزمره از زوجین برداشته شود، یک رابطه جنسی عالی، شاد، لذتبخش و فوق‌العاده در انتظار انها خواهد بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دکتر ناگوسکی می‌گوید مهم است که در زندگی مشترک و در کنار علایقی که داریم (برای مثال به بچه‌ها، حیوانات خانگی، ورزش، موسیقی خاص یا یک برنامه تلویزیونی)، جایگاهی برای زندگی جنسی خود قائل باشیم و آن را به یک نقطه علاقه مشترک تبدیل کنیم.

از آنجا که اغلب ما در خانه‌هایی بزرگ شده‌ایم که انگار در آن‌ها رابطه جنسی وجود نداشت، یا وقتی حرف از آن می‌آمد منفی و یا توام با حس سرزنش و شرم بود، تقویت دید «مثبت جنسی» و احساس حس راحتی در روابط باید یکی از کارهای اولیه باشد.

دکتر ناگوسکی می‌گوید: «هر کس باید انتخاب کند که چگونه و چه زمانی لمس شود و چه احساسی نسبت به بدن خود داشته باشد. این آزادی است و زمانی که احساس آزادی می‌کنیم، آن موقع است که می‌توانیم به لذت دسترسی پیدا کنیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یافته‌های تازه محققان: زنان در رابطه جنسی با همجنس خود بیشتر انتظار ارگاسم را دارند

تحقیق جدید علمی: ویاگرا بجز سکس می‌تواند فایده‌ پزشکی دیگری داشته باشد

اول سکس، بعدا رابطه؛ قرارهای دوست‌یابی در اروپا چگونه هستند؟