کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

حمله اسرائیل به مجاورت سفارت ایران در سوریه
حمله اسرائیل به مجاورت سفارت ایران در سوریه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارش‌ها از سوریه حاکی است که یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران در حمله‌ای منتسب به اسرائیل به ساختمانی در کنار ساختمان سفارت ایران در دمشق کشته شد.

آگهی

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که رویدادهای این کشور را رصد می‌کند گزارش داده است که در این حمله شش نفر کشته شده‌اند. رسانه‌های دولتی سوریه نیز از حمله به نزدیکی سفارت ایران در محله مزه دمشق خبر داده‌اند. 

تصاویر منتشرشده از محل حادثه برخاستن دود و خاکستر از ساختمانی در کنار سفارت جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

حمله اسرائیل به مجاورت سفارت ایران در دمشق
حمله اسرائیل به مجاورت سفارت ایران در دمشقAP Photo

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ساختمانی که ضمیمه مجموعه سفارت و ساختمان کنسولگری ایران در دمشق است در «حمله موشکی اسرائیل» تخریب شد. 

خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی امنیتی در لبنان گزارش داد که محمدرضا زاهدی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در «حمله اسرائیل» کشته شد. خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نیز خبر کشته شدن محمدرضا زاهدی را تائید کرده است. 

این خبرگزاری از «حمله اسرائیل به بخش کنسولی» سفارت ایران در دمشق سخن گفته است. 

سپاه پاسداران ساعاتی پس از انتشار خبر «حمله هوایی اسرائیل» به ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق در بیانیه‌ای کشته شدن هفت نفر از اعضای سپاه جمله محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاجی رحیمی، معاون او خبر داد.

بر پایه این بیانیه، دیگر قربانیان «حمله موشکی اسرائیل» پنج افسر سپاه به نام‌های حسین امان اللهی، مهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقا بابایی و علی صالحی روزبهانی هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از محمدرضا زاهدی چه می‌دانیم؟

محمدرضا زاهدی
محمدرضا زاهدیعکس از تسنیم

محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران بود که سابقه فرماندهی نیروهای زمینی و هوایی سپاه را داشت. نام محمدرضا زاهدی در فهرست تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی دیده می‌شود. 

برخی رسانه‌ها از او به عنوان مسئول عملیات سپاه در سوریه و لبنان یاد کرده‌اند. او عالی‌رتبه‌ترین فرمانده سپاه است که در جریان حملات اسرائیل به سوریه کشته می‌شود. 

برخی گزارش‌ها حاکی است که حمله منتسب به اسرائیل همزمان با برگزاری جلسه‌ای بین مقام‌های ایرانی و مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین صورت گرفت. 

خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که اسرائیل با شلیک چند موشک ساختمانی در مجاور سفارت ایران را مورد حمله قرار داده و طبقه اول این ساختمان مقر سر کنسولگری ایران است.

به گزارش رسانه‌های ایران به حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه در جریان حمله روز دوشنبه آسیبی نرسیده است.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران در آمار اولیه خود تعداد کشته شدگان را «پنج نفر» و شمار مجروحان را «۱۲ نفر» ذکر کرده بود.

اسرائیل هنوز به طور رسمی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نامه‌های محرمانه سنوار؛ رد پای زاهدی در کمک ۲۰۰ میلیون پوندی ایران به حماس

رویترز: حسن نصرالله به قاآنی اطمینان داده است ایران را در جنگ با اسرائیل درگیر نمی‌کند

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید