پارلمان اروپا فشارها بر فن درلاین بر سر انعطاف در برابر اوربان را افزایش داد

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در پارلمان اروپا (عکس از آرشیو)
اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در پارلمان اروپا (عکس از آرشیو) Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیته امور حقوقی پارلمان اروپا از اقدام حقوقی علیه کمیسیون اتحادیه اروپا بر سر رفع محدودیت از مجارستان برای دسترسی دولت این کشور به ۱۰ میلیارد یورو از منابع مالی اتحادیه حمایت کرد.

آگهی

گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا پیش از این کمیسیون اتحادیه اروپا را متهم کرده بودند که در مقابل فشارهای دولت ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان که مانع از تصمیم دسته‌جمعی در حمایت از اوکراین می‌شود، از خود انعطاف نشان داده است.

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین بر این باور هستند که دولت مجارستان هنوز با معیارهای تعیین‌شده در زمینه حکومت قانون فاصله دارد. سرگئی لاگودینسکی، نماینده آلمانی پارلمان اروپا گفت که اعضای این نهاد قانونگذاری نمی‌توانند به کمیسیون و شورای اتحادیه اروپا اجازه دهند تا ابزاری برای باج‌خواهی از بروکسل را در اختیار بوداپست بگذارند. 

تصمیم کمیته امور حقوق پارلمان اروپا را می‌توان پیامی هشدارآمیز به اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا دانست که از قصد خود برای ادامه فعالیتش در این مقام پس از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا سخن گفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کمیسیون اتحادیه اروپا روز ۱۳ دسامبر سال گذشته اعلام کرد که محدودیت درنظر گرفته شده برای دسترسی بوداپست به ۱۰ میلیارد یورو از منابع مالی اتحادیه اروپا را لغو خواهد کرد. این تصمیم در آستانه جلسه شورای اتحادیه اروپا برای اعلام آغاز مذاکرات با اوکراین در راستای الحاق این کشور به اتحادیه اروپا صورت گرفت.

مجارستان تهدید کرده بود که با آغاز روند گفتگوها برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا مخالفت خواهد کرد. ویکتور اوربان در نهایت پس از تصمیم کمیسیون اتحادیه اروپا مانع از اعلام آغاز مذاکرات با کی‌یف نشد. 

تصمیم کمیته امور حقوقی پارلمان اروپا برای اقدام حقوقی علیه مجارستان اکنون به روبرتا متسولا، رئیس این پارلمان ارجاع داده شده است. هرچند روبرتا متسولا هنوز به طور علنی از این اقدام حمایت نکرده است اما رئیس پارلمان اروپا اغلب با تصمیمات کمیته‌های پارلمان همراهی می‌کند. 

مهلت تعیین‌شده برای اقدام حقوقی علیه تصمیم کمیسیون اروپا در زمینه منابع مالی مجارستان کمتر از دو هفته دیگر یعنی روز ۲۵ مارس به پایان می‌رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارسال پوتین امسال اوربان؛ مدال قصاب بالکان بر گردن نخست‌وزیر مجارستان

اروپایی‌ها خواستار یک اتحادیه اروپای قوی‌تر در سطح جهان هستند، اما نه به عنوان اولویت اصلی

اتحادیه اروپا با عقب‌نشینی مجارستان، بسته جنجالی کمک ۵۰ میلیارد یورویی به اوکراین را تصویب کرد