اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ؛ برلین به ماموریت اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی پیوست

اعزام ناوچه آلمانی هسن به دریای سرخ
اعزام ناوچه آلمانی هسن به دریای سرخ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آلمان روز پنج‌شنبه ۸ فوریه یک ناوچه نیروی دریایی خود را برای «مقابله با حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ» به این گذرگاه آبی اعزام کرد.

آگهی

اعزام ناوچه آلمانی «هسن» به دریای سرخ در چارچوب مشارکت برلین در ماموریت برنامه‌ریزی شده اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی در این گذرگاه آبی انجام شده است.

این ناوچه آلمانی به سامانه تجسس راداری با برد ۴۰۰ کیلومتر و موشک‌های ضد موشک بالستیک و پهپاد با برد ۱۶۰ کیلومتر مجهز است.

اتحادیه اروپا اینک در حال بررسی چگونگی حضور خود در دریای سرخ برای محافظت از کشتی‌های تجاری عبوری از این گذرگاه آبی است.

انتظار می‌رود که اتحادیه اروپا تصمیم نهایی خود را درباره حضور در دریای سرخ تا پیش از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در ۱۹ فوریه اعلام کند.

آسوشیتدپرس به نقل از برخی از مقام‌های اتحادیه اروپا خبر داد که ۷ کشور عضو این اتحادیه آماده اعزام کشتی یا هواپیما به دریای سرخ هستند.

ناوچه هسن که بندر ویلهلمس‌هافن در دریای شمال را به مقصد دریای سرخ ترک کرده است پس از اتخاذ تصمیم اتحادیه اروپا به این ائتلاف خواهد پیوست.

جان کریستین کاک، فرمانده نیروی دریایی آلمان گفت که مسیرهای تجارت آزاد دریایی اساس صنعت این کشور است.

او با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کالاها از طریق دریا به اروپا و آلمان می‌رسند، گفت که وضعیت فعلی دریای سرخ باعث ایجاد تنگناهایی در تأمین کالا شده و برخی از شرکت‌ها را مجبور به توقف تولید کرده است.

در ماه دسامبر گذشته، چندین کشور به رهبری آمریکا توافق کردند که به طور مشترک گشت‌زنی‌هایی در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دهند تا از کشتی‌های تجاری در برابر حملات حوثی‌های یمن محافظت کنند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برخی از متحدان آمریکا، به ویژه برخی از کشورهای اروپایی از اینکه برای محافظت از کشتی‌رانی در دریای سرخ تحت فرمان واشنگتن باشند، خشنود نیستند.

فرانسه، یونان و ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی هستند که تمایل خود را برای شرکت در ماموریت اتحادیه اروپا به نام «آسپیدس» نشان داده‌اند.

این ماموریت در ابتدا با سه کشتی انجام خواهد شد. این کشتی‌ها موظف به محافظت از کشتی‌های تجاری و رهگیری حملات خواهند بود، اما در حملات زمینی علیه حوثی‌ها شرکت نخواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پاکت‌های پول ایران» در تونل‌های غزه؛ اسرائیل مدعی کشف اسناد کمک ۱۵۰ میلیون دلاری تهران به حماس است

ارسال محموله‌های گاز مایع قطر به دلیل بحران در دریای سرخ با تاخیر انجام می‌شود

نخستین نیروهای نظامی آلمانی وارد لیتوانی شدند