افراد مسلح ۹ تبعه غیرایرانی را در نزدیکی مرز پاکستان کشتند

نقشه مناطق مرزی ایران و پاکستان
نقشه مناطق مرزی ایران و پاکستان Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش رسانه‌های ایران، حدود ده روز پس از تبادل آتش بین تهران و اسلام آباد، مردان مسلح روز شنبه ۹ فرد غیر ایرانی را در جنوب شرق کشور به قتل رسانده‌اند.

آگهی

یک هفته پس از تبادل حملات مرگبار بین ایران و پاکستان در منطقه ناآرام مرزی بین دو کشور، رسانه‌های ایرانی اعلام کردند که مردان مسلح روز شنبه ۲۷ ژانویه با حمله به خانه‌ای در جنوب شرقی ایران ۹ خارجی را کشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «افراد مطلع،» بامداد روز شنبه ۲۷ ژانویه «افراد مسلح ناشناس در منزلی ۹ نفر از اتباع غیرایرانی را در منطقه سیرکان شهرستان سراوان به قتل رساندند و تا کنون هیچ گروه مسلحی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.»

تهران و اسلام آباد مرتباً یکدیگر را به پناه دادن به گروه‌های شورشی و اجازه دادن به آن‌ها برای انجام حملات از مناطق مربوطه خود متهم می‌کنند.

تبادل آتش بین ایران و پاکستان

چندی پیش، تهران در تاریخ ۱۶ ژانویه مدعی شد که موشک‌هایی را به «دو مقر مهم» شبه‌نظامیان گروه «تروریستی» جیش العدل در خاک پاکستان شلیک کرده است. 

بعد از آن اسلام‌آباد نیز به نوبه خود دو روز بعد مدعی شد که پایگاه‌های جبهه آزادی‌بخش بلوچستان و ارتش آزادی‌بخش بلوچستان را در خاک ایران هدف قرار داده است.

اینگونه شد که پاکستان سفیر خود از تهران را فراخواند و سفیر ایران در پاکستان نیز اجازه بازگشت به اسلام آباد را از دست داد. مضافا اینکه اسلام آباد اعلام کرد که تمامی مراودات دیپلماتیک و تجاری بین دو کشور در سطوح عالی را لغو می‌کند.

به گفته مقامات دو کشور، حملات طرفین در اواسط ژانویه در مجموع ۱۱ کشته بر جای گذاشت که عمدتاً زنان و کودکان بودند.

این حملات متقابل باعث نگرانی جامعه بین‌المللی هم شد چرا که در برهه زمانی کنونی، خاورمیانه درگیر جنگ بین جنبش فلسطینی حماس و اسرائیل در نوار غزه است و کشورها نگران خطر گسترش دامنه درگیری‌ها به مناطق دیگر هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران و پاکستان برای گسترش همکاری‌های امنیتی پس از تنش‌های اخیر توافق کردند

دولت آمریکا سرانجام به فروش ۴۰ فروند جنگنده اف-۱۶ به ترکیه مهر تایید زد

شمس‌الواعظین به یورونیوز: درگیری نظامی ایران و اسرائیل به سود صلح بود