نزدیک به ۹۰ نفر در اثر طوفان‌های سهمگین زمستانی در ایالات متحده جان باختند

طوفان آمریکا
طوفان آمریکا Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از آنکه ایالات متحده آمریکا در هفته گذشته از سوی طوفان‌های سخت زمستانی محاصره شد، نزدیک به ۹۰ نفر تاکنون در اثر شدت سرما جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی

دست‌کم ۲۵ نفر در تنسی و ۱۶ نفر نیز در ایالت اورگان به دلیل طوفان‌های شدید جان باختند و این دو ایالت همچنان در وضعیت اضطراری قرار دارد.

طبق گزارش‌ها ده‌ها هزار نفر نیز در سراسر آمریکا بدون برق هستند. پیش‌بینی می‌شود شرایط یخبندان تا اواسط هفته ادامه داشته باشد.

طبق آماری که شبکه رسانه‌ای سی‌بی‌اس منتشر کرده است در مجموع ۸۹ مورد مرگ و میر ناشی از آب و هوا در سراسر این کشور ثبت شده است.

در حالی که بیشترین قربانیان در تنسی و اورگان بوده‌اند، جان باختگان دیگری در ایلینوی، پنسیلوانیا، می‌سی‌سی‌پی، واشنگتن، کنتاکی، ویسکانسین، نیویورک، نیوجرسی و نقاط دیگر نیز گزارش شده است.

طوفان‌های سهمگین در ایالات متحده
طوفان‌های سهمگین در ایالات متحدهآسوشیتدپرس

سه نفر در پورتلند اورگان روز چهارشنبه گذشته در حالیکه سوار وسیله نقلیه بودند با سقوط تیر برق دچار برق گرفتگی شدند و جان باختند. نوزادی که در خودرو بود جان سالم به در برد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، پنج نفر که اکثر آن‌ها گمان می‌رود بی‌خانمان باشند در طی چهار روز در سیاتل جان باختند.

شرایط آب و هوایی در می‌سی‌سی‌پی به گونه‌ای است که کالج‌ها و دانشگاه‌های این ایالت بازگشت دانشجویان از تعطیلات زمستانی را به‌دلیل این شرایط به تعویق انداختند.

در حالیکه خاموشی‌ها در بیشتر مناطقی که به دلیل آب و هوای زمستانی ایجاد شده بود برطرف شده است اما همچنان ده‌ها هزار نفر در سراسر این کشور بدون برق هستند.

یخبندان و وزش باد سرد حداقل تا ابتدای هفته آینده ادامه خواهد داشت. پس از آن انتظار می‌رود با آب شدن برف‌ها و بارش باران، سیل در بخش‌هایی از غرب و شمال شرق ایالات متحده ایجاد شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موج سرما و یخبندان در اوکراین درگیر جنگ؛ بیش از یک‌هزار شهر و روستا با قطع برق روبرو هستند

تصاویر هوایی از اردوگاه آوارگان سوریه؛ برف و سرما زندگی را دشوارتر می‌کند

بیش از ۱۶۰ نفر بر اثر شدت سرما در افغانستان جان خود را از دست دادند