محافظه‌کاران آلمان متعهد شدند که در برابر دیدگاه جریان راست‌افراطی در مورد مهاجرت بایستند

فریدریش مرتس، رهبر حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی / CDU»
فریدریش مرتس، رهبر حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی / CDU» Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در بحبوحه انتقادها به محافظه‌کاران آلمان مبنی بر نزدیک‌شدن به سیاست‌های راست‌افراطی، رهبر حزب اتحادیه دموکرات مسیحی وعده داد که یک زیر مجموعه دست‌راستی در حزب خود را ممنوع اعلام کند و با سیاست‌های حزب «آلترناتیو برای آلمان» به خصوص در زمینه مهاجرت مقابله کند.

آگهی

فریدریش مرتس این سخنان را در گردهمایی حزب متبوع خود یعنی حزب اپوزیسیون «اتحادیه دموکرات مسیحی / CDU» ایراد کرد.

این اظهارات بعد از جریان فاش شدن جلسه مخفیانه اعضای موسوم به «اتحادیه ارزش‌ها» با برخی از اعضای حزب راستگرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» در مورد طرح‌ریزی برای اخراج شهروندان «غیرهمگون به لحاظ فرهنگی» مطرح می‌شود.

افزایش قیمت‌ها، شوک اقتصادی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، و باری که پذیرش بیش از حد مهاجران بر دوش خدمات عمومی آلمان گذاشته شده است، باعث شده تا رویکرد همه احزاب جریان اصلی نیز تحت تاثیر این فشارها قرار گیرد.

آقای مرتس روز شنبه در اولین اظهارنظر خود درباره نشست مخفی ماه نوامبر در ویلایی در خارج از برلین گفت: «در گردهمایی بعدی حزب، من طرحی را ارائه خواهم کرد که عضویت در گروه اتحادیه ارزش‌ها با عضویت در حزب اتحادیه دموکرات مسیحی ناسازگار اعلام شود.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پس از یک دوره تندروی «حزب اتحادیه دموکرات مسیحی» علیه مهاجرت، آقای مرتس از فرصت کنفرانس خبری خود برای اعلام فاصله گرفتن حزبش از دیدگاه‌های حزب افراطی «آلترناتیو برای آلمان»‌ استفاده کرد.

در حال حاضر، حزب آلمانی اتحادیه دموکرات مسیحی در نظرسنجی‌ها حدود ۳۰ درصد را به خود اختصاص داده است که در پایین‌ترین سطح تاریخی برای این حزب است و تقریبا دو برابر حزب متبوع صدراعظم اولاف شولتس یعنی حزب «سوسیال دموکرات‌ها» و شرکای ائتلافی او از «حزب سبزها» است. در همین حال، حزب «آلترناتیو برای آلمان» با ۲۴ درصد رفته‌رفته به حزب اتحادیه دموکرات مسیحی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

رهبر حزب اتحادیه دموکرات مسیحی گفت: «آلمان چندین دهه است که کشور مهاجرپذیر بوده و مهاجران را با موفقیت ادغام کرده است.»

با این حال، آن طرف قضیه نیز همچنان وجود دارد، زیرا فریدریش مرتس هشدار داد که برخی از گروه‌ها «با عقاید اسلامی اغلب اما نه همیشه» کمتر سعی می‌کند تا ادغام شوند.

همه احزاب جریان اصلی در آلمان به دلیل نزدیک‌ شدن به رویکردهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» مورد انتقاد قرار گرفته‌اند؛ چرا که این گروه‌ها نیز وعده داده‌اند که به شدت با مهاجرت‌های غیرقانونی برخورد خواهند کرد. این در حالی است که کارشناسان هشدار می‌دهند که این فقط باعث می‌شود که به گفتمان راست افراطی مشروعیت بخشیده شود.

این گردهمایی برای تصویب یک طرح جدید برگزار می‌شود که آقای مرتس آن را به عنوان بازگشتی به محافظه‌کاری پس از سال‌ها سیاست تمرکزگرایی در چهار دوره صدراعظمی آنگلا مرکل اعلام می‌کند.

این طرح جدید، به اظهارات عوام‌فریبانه در مورد مهاجرت، که متعهد می‌شود متقاضیان پناهندگی را تا زمان بررسی درخواست‌هایشان خارج از اتحادیه اروپا نگه دارد، می‌تازد.

آقای مرتس گفت: «ما سیاست‌های حزب آلترناتیو برای آلمان در مورد اروپا، در مورد سیاست خارجی و روابط آنها با روسیه را هدف قرار خواهیم داد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش ۱۰ برابری مهاجرت از غرب آفریقا به اروپا؛ فرانتکس: توقف مهاجرت غیر ممکن است

پلیس برلین اردوگاه حامیان فلسطین را از محوطه پارلمان برچید

آلمان دستیار یک سیاستمدار حزب راست افراطی را به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت کرد