چهارمین سفر طی ۳ ماه؛ بلینکن همزمان با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به منطقه سفر می‌کند

وزیر خارجه آمریکا
وزیر خارجه آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا همزمان با افزایش تنش در منطقه در پی کشته شدن معاون دفتر سیاسی حماس در بیروت و ادامه جنگ در نوار غزه بار دیگر به کشورهای منطقه سفر می‌کند.

آگهی

وزیر خارجه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده قرار است علاوه بر اسرائیل به پنج کشور عربی منطقه و کرانه باختری رود اردن نیز سفر کند. به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در جریان مذاکراتش با رهبران خاورمیانه از اتخاذ «تدابیر فوری برای افزایش قابل توجه کمک‌های بشردوستانه» به نوار غزه دفاع خواهد کرد.

هدف از سفر وزیر خارجه آمریکا در آستانه سومین ماه جنگ در باریکه غزه جلوگیری از گسترش تنش در منطقه عنوان شده است. 

آنتونی بلینکن طی سه ماه گذشته سه بار دیگر به خاورمیانه سفر کرده بود. او قرار است از ترکیه، یونان، اردن، قطر، امارات عربی متحده، عربستان سعودی، اسرائیل، کرانه باختری رود اردن و مصر بازدید کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سفر وزیر خارجه آمریکا در حالی انجام می‌شود که حملات نیروهای حوثی یمن در دریای سرخ و کشته شدن صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس در حمله‌ای که مظنون اصلی آن اسرائیل است، نگرانی‌ها از گسترش جنگ در خاورمیانه را افزایش داده است. 

از سوی دیگر تنش در روابط دولت جو بایدن با اسرائیل بر سر افزایش شمار قربانیان غیرنظامی در نوار غزه و اظهارات چهره‌های تندرو در دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل رو به افزایش است. وزارت خارجه آمریکا به طور علنی از سخنان ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل که خواستار جابجایی اجباری فلسطینی‌ها از نوار غزه شده بود انتقاد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنعانی: ایران نیروی نیابتی ندارد اما اسرائيل نیابتی آمریکا است

وزیر خارجه آمریکا وارد ترکیه شد

جزئیاتی تازه از ترور فرمانده حماس در لبنان؛ العاروری چگونه کشته شد؟