تایوان با وجود تنش‌ها با پکن برای کمک به زلزله‌زدگان چین اعلام آمادگی کرد

زلزله چین
زلزله چین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های کشورهای مختلف جهان پس از وقوع زلزله در چین ضمن ابراز همدردی با پکن برای ارسال تیم‌های امداد و نجات به این کشور اعلام آمادگی کردند.

آگهی

تسای اینگ ون، رئيس جمهوری تایوان روز سه‌شنبه در پیامی ضمن تسلیت به مردم چین با پکن بابت این مصیبت ابراز همدردی کرد. 

در پی وقوع زلزله شدید در فلات تبت در چین بیش از ۱۰۰ نفر کشته شده‌اند. این همدردی در حالی از سوی مقام‌های تایپه ابراز شده است که تنش‌ها میان چین و تایوان مدت‌هاست ادامه دارد و طی چهار سال گذشته شدت نیز یافته است. چین استقلال این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد و تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند. 

با وجود این تنش‌ها، تساوی اینگ ون در حساب توئیتری خود در پیامی «تسلیت صمیمانه» خود را نثار همه کسانی کرد که عزیزان خود را در این زلزله از دست داده‌اند. او همچنین در ادامه نوشت: «ما دعا می‌کنیم که همه آسیب دیدگان کمک‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند و امیدواریم که کسانی که در این زلزله مصدوم شده‌اند زودتر بهبودی خود را باز یابند. تایوان آماده ارائه کمک‌های لازم برای این زلزله است.» 

سازمان آتش نشانی تایوان همچنین اعلام کرد که یک تیم جستجو و نجات متشکل از ۱۶۰ نفر، چهار سگ و ۱۳ تن تدارکات را آماده کرده تا در صورت درخواست به چین فرستاده شوند. چین نگفته که آیا اجازه حضور تیم‌های نجات خارج از کشور را می‌دهد یا خیر.

تسای اینگ ون پیش از این به دلیل بلایای طبیعی دیگر از جمله زلزله سال گذشته در استان سیچوان نیز به چین تسلیت گفته بود.

تایوان که جزیره‌ای زلزله‌خیز محسوب می‌شود، در سال ۲۰۰۸ پس از وقوع زمین لرزه‌ای بزرگ که در همان استان سیچوان رخ داد و تقریبا ۷۰ هزار نفر را کشت و خسارات زیادی هم بر جای گذاشت یک تیم امدادی به چین فرستاده بود. 

در میان متحدان چین هم پیام‌های تسلیت و همدردی به پکن رسیده و ولادمیر پوتین، رئيس جمهوری روسیه پیامی برای رهبران چین ارسال کرده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس اعلام کرملین پوتین در نامه‌ای به شی جین پینگ، ضمن ابلاغ مراتب «تسلیت عمیق» خود در خصوص این زمین‌لرزه اضافه کرده که روسیه در درد کسانی که عزیزان خود را در این فاجعه از دست داده‌اند شریک است و مسکو امیدوار است که همه مجروحان زودتر سلامت خود را بازیابند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار قربانیان زمین لرزه ۷.۴ ریشتری تایوان افزایش یافت؛ ۵۰ کارگر مفقود هستند

امداد و نجات در دمای زیر صفر؛ شمار کشته‌شدگان زمین لرزه چین به ۱۳۱ نفر رسید

رکورد تازه حضور نیروهای نظامی چین اطراف تایوان؛ تایپه: ۱۰۳ هواپیمای چینی را شناسایی کردیم