سیاست های اتحادیه اروپا. اتحادیه اروپا برای جلوگیری از هجوم پناهجویان از روسیه نیروی مرزی به فنلاند اعزام می‌کند

مرز فنلاند و روسیه
مرز فنلاند و روسیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس مرزی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که ده‌ها افسر به همراه تجهیزات را به عنوان نیروی کمکی به فنلاند اعزام می‌کند تا به پلیس این کشور در حفاظت از مرزهای خود کمک کند.

آگهی

این تصمیم پس از آن گرفته شد که در روزهای اخیر موجی از مهاجران از روسیه به مرز فنلاند هجوم آورده‌اند. گمان می‌رود که این افراد به صورت سازمان‌دهی شده از سوی مسکو و با هدف اعمال فشار به این کشور که به تازگی به ناتو پیوسته صورت گرفته باشد. 

بر اساس اعلام این نهاد اروپایی قرار است هفته‌ آینده ۵۰ افسر گارد مرزی و سایر کارکنان همراه با خودروهای گشت و تجهیزات اضافی به مرز فنلاند و روسیه اعزام شوند. در ماه گذشته حدود ۶۰۰ مهاجر بدون داشتن ویزا و مدارک اقامتی خود را از روسیه به فلاند رساندند. در حالی که در ماه‌های پیش از آن یعنی سپتامبر و اکتبر تعداد بسیار کمتری از افراد از این طریق وارد فنلاند شده بودند. این افراد شامل شهروندان کشورهایی چون افغانستان، کنیا، عراق، سوریه، یمن، مراکش و سومالی هستند. 

مرزبانان و ارتش فنلاند روز چهارشنبه شروع به ایجاد موانع مرزی از جمله با بلوک‌های سیمانی و سیم خاردار در برخی از گذرگاه‌ها در مرز طولانی این کشور با روسیه کردند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هلسینکی هفته گذشته تصمیم گرفت چهار گذرگاه مرزی شلوع با روسیه در جنوب شرقی فنلاند را به دلیل سوظن به مقام‌های روسی مسدود کند. این کشور قصد دارد تنها یک گذرگاه قطب شمال را به روی مهاجرانی که به دنبال پناهندگی هستند باز بگذارد. کرملین این اتهامات را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خبرهای کوتاه برگزیده روز؛ قوه قضائیه ایران از اعدام «قاتلِ شهید امر به معروف» خبر داد

روسیه در اقدامی تلافی‌جویانه کنسولگری فنلاند را می‌بندد و ۹ دیپلمات را اخراج می‌کند

تیراندازی یک نوجوان در مدرسه‌ای در فنلاند یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت