یک مادر آلابامایی در موردی بسیار نادر، همزمان در دو رحمش باردار شد

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چهارمین بارداری کلسی هچر مانند بسیاری از موارد دیگر حاملگی شروع شد: با تاخیر در عادت ماهانه‌اش. اما این بار اوضاع فرق داشت. او که ناهنجاری نادر دو رحمی دارد، همزمان در هر دو رحمش باردار شده است.

آگهی

تست بارداری خانگی‌ او مثبت شد و او این خبر را با همسرش، کالب، که همیشه «بزرگترین مشوق» او بوده است، در میان گذاشت. هچرها که در آلاباما زندگی می‌کنند، پس از تولد کوچک‌ترین فرزندشان در سال ۲۰۲۱، فکر می‌کردند که دیگر شب بیداری‌هایشان تمام شده و قرار نیست بچه‌دار شوند. 

او گقت: «وقتی به همسرم گفتم  دوباره باردار هستم، او گفت، خوب است، یکی دیگر؟ عالی می‌شود.»

اما در اولین سونوگرافی که او حدود ۸ هفته باردار بود، همه چیز به یکباره تغییر کرد. تکنسین سونوگرافی به سرعت جنین را نشان داد و به هچر گفت که همه چیز عالی به نظر می‌رسد و بچه سالم است. هچر سپس به تکنسین سونوگرافی گفت که آناتومی بدنش کمی با بقیه متفاوت است. هچر با دو رحم به دنیا آمده است، وضعیتی که «دیدلفیس رحم» نام دارد. 

او سپس ادامه داد: «بنابراین اگر امکان دارد، آن یکی رحم را هم چک کنید.» تکنسین هم به او پاسخ داد که فقط یک نگاه سریع به رحم دوم خواهد انداخت تا مطمئن شود همه چیز رو به راه است. 

به محض اینکه او دستگاه سونوگرافی را روی رحم دوم کشید، گفت: «وای خدا من، یکی دیگر هم اینجاست.» هچر حتی نیازی به این جمله نداشت، جنین دوم به راحتی در تصویر نمایان بود. 

احتمالات در این میان حیرت‌آور بوده‌اند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا سال گذشته حدود ۳.۶ میلیون نوزاد در این کشور به دنیا آمده‌اند که تنها ۱۱۴ هزار عدد از آنها دوقلو بوده است. به عبارتی طبق گفته این سازمان، در هر ۲۰۰ هزار تولد زنده، حدود سه تا دوقلو به دنیا می‌آید. اما وضعیت هچر نادرتر از این حرف‌ها بود. از هر ۲هزار زن، حدود یک نفر با ناهنجاری دیدلفیس رحم متولد می‌شود. حالا برای اینکه او همزمان در هر دو رحم باردار شود، باید دو تخمک در هر رحم بارور شده باشد. 

مانند بسیاری از زنان، هچر هم دو تخمدان دارد که تخمک‌ها را ذخیره و آزاد می‌کنند. هریک از تخمدان‌های او یک رحم را تغذیه می‌کنند. تخمدان‌ها به طور معمول در هر چرخه یک تخمک را آزاد می‌کنند، اما گاهی هم ممکن است بیش از یک تخمک آزاد شود، پدیده‌ای که «تخمک گذاری بیش از حد» نام دارد. 

طبق مطالعات موردی احتمال بارداری‌ای مانند هچر، زنی با دو رحم که به طور همزمان در هر دو رحم باردار شود، حدود یک در ۲ میلیارد نفر است. البته که درباره موضوعی به این نادری نمی‌توان با قاطعیت صحبت کرد. 

حالا هر دو جنین دختر هستند و رشد خوبی هم دارند. هچر می‌گوید در هفته ۳۵ بارداری قرار دارد و مسیر به درستی طی می‌شود. 

اتفاق جالب‌تر در هچر این است که او دو برآمدگی حاملگی دارد. او تعریف می‌کند که وقتی زمان غروب می‌خواهد استراحت کند «دخترها از هم جدا می‌شوند شما می‌توانید به راحتی دو رحم مجزا را تشخیص دهیم. چرا که شکاف بزرگی در شکم برآمده ایجاد می‌شود.»

این دو جنین از لحاظ فنی دوقلو هستند، اما از آنجایی که در رحم مشترک رشد نکرده‌اند، نمی‌توانند یکدیگر را لمس کنند و هچر فکر می‌کند که آیا آنها هم مانند سایر دوقلو ها دارای پیوندهای احساسی خاص خواهند بود یا خیر. 

تاریخ زایمان او کریسمس است، اما هچر خیلی امید ندارد بارداری‌اش تا آن زمان طول بکشد، چرا که بارداری چندقلو احتمالا با زایمان زودرس مواجه خواهد شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هنوز مشخص نیست که زایمان به چه صورت انجام خواهد شد. سه فرزند قبلی هچر طبیعی به دنیا آمده‌اند. اما حالا تیم پزشکی مطمئن نیست که آیا هر دو رحم همزمان با هم شروع به انقباض خواهند یا کرد یا نوزادان جداگانه متولد خواهند شد. شاید در یک رحم زایمان صورت بگیرد، اما در طرف دیگر، این اتفاق دیرتر رخ دهد. شاید هچر هم به سزارین نیاز داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو قلوهایی با تاریخ تولد متفاوت؛ مادر آمریکایی طی دو روز دو بار زایمان کرد

کیلیان امباپه از نام‌های پانداهای دوقلو در فرانسه رونمایی کرد

خواهران ژاپنی ۱۰۷ ساله عنوان مسن ترین دوقلوهای جهان را دریافت کردند