بیم و امید‌های زلنسکی؛ از جنگ غزه و دیدار بایدن-شی تا آماده‌باش روسیه برای حمله موشکی در زمستان

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز پنجشنبه بار دیگر از انحراف توجه متحدان غربی خود به سوی جنگ غزه گلایه کرد و گفت درگیری‌های جاری میان اسرائیل و حماس روند تحویل گلوله‌های توپ و مهمات سلاح‌های سنگین به کشورش را کند کرده است.

آگهی

آقای زلنسکی که با گروه کوچکی از خبرنگاران گفتگو می‌کرد سپس به ملاقات تازه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و شی جین‌پینگ، همتای چینی‌اش در کالیفرنیا پرداخت که قرار است به گزارش فرانس‌پرس، به از سرگیری ارتباطات نظامی سطح بالا میان دو کشور پس از یک سال و نیم وقفه منجر شود.

ولودیمیر زلنسکی که گویا ملاقات روسای جمهوری آمریکا و چین به مذاق وی خوش آمده، تاکید کرد که این دیدار برای اوکراین خوب بوده است.

رئیس جمهوری اوکراین در این خصوص تصریح کرد: «ما این واقعیت را درک می‌کنیم که این ملاقات برای ما خوب است.»

رهبر چین در این دیدار که پس از آن جو بایدن باز هم وی را «دیکتاتور» خواند خواستار همکاری برد برد با ایالات متحده شده و بر آمادگی پکن برای شریک و دوست آمریکا بودن تاکید کرده بود.

زمستان سخت و حملات موشکی روسیه در راه است

ولودیمر زلنسکی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد که روسیه در حال انباشت موشک برای حملات به زیرساخت‌های اوکراین در زمستان است.

وی در این زمینه افزود: «من معتقدم که آنها در حال جمع آوری (موشک‌ها) هستند، آنها در حال حاضر موشک‌های بیشتری نسبت به قبل ندارند. در غیر این صورت، از پیش بمباران را شروع کرده بودند.»

اوکراین انتظار دارد که روسیه همانگونه که زمستان سال گذشته زیرساخت‌های انرژی را در کشورش هدف قرار داد و میلیون‌ها اوکراینی را با بحران برق و سرما مواجه کرد، امسال هم با آغاز فصل سرما حملات تازه‌ای را به شبکه انرژی این کشور از سر گیرد.

این در حالیست که ولودیمیر زلنسکی ضمن پیش ‌آگاهی از حملات موشکی سنگین روسیه در ماه‌های آینده به کشورش گفته است که اوکراین بهتر از قبل خود را برای زمستان آماده کرده است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از استفاده اوکراینی‌ها از پهپاد‌های هدایت‌شونده برای حمله به مواضع روسیه

آمریکا تایید کرد پنهانی سامانه موشکی دوربرد پیشرفته به اوکراین داده است

زلنسکی خواستار شتاب در روند اجرایی شدن مصوبه کمک نظامی آمریکا به اوکراین شد