حمله اسرائیل به مواضع حزب‌الله لبنان؛ آنکارا ضمن انتقاد از اروپا سفیرش را از تل‌آویو فراخواند

حمله اسرائیل به بیمارستان و آمبولانس در غزه
حمله اسرائیل به بیمارستان و آمبولانس در غزه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جنگ غزه در حالی وارد بیست و نهمین روز خود شد که اسرائیل به رغم درخواست‌های فزاینده بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه، همچنان به حملات خود علیه اهداف غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و ساختمان‌های مسکونی ادامه می‌دهد.

  • بمباران ورودی بیمارستان شفا در غزه و هدف قرار گرفتن یک آمبولانس که به گفته حماس دست کم ۱۵ کشته به جا گذاشت.
  • جان باختن دست کم ۲۰ نفر در پی حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در شمال نوار غزه و حمله به موسسه فرانسوی این منطقه محاصره شده از سرزمین‌های فلسطینی که با واکنش پاریس همراه شد.
  • بنیامین نتانیاهو ساعاتی پس از اتمام سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل هرگونه آتش‌بس بشردوستانه پیش از آزادی گروگان‌ها را رد کرد.
  • حسن نصرالله، رهبر حزب‌ الله عملیات طوفان الاقصی را ۱۰۰ درصد فلسطینی خواند و ضمن تهدید اسرائیل از احتمال باز شدن جبهه لبنان به روی جنگ خبر داد.
  • بنا به اعلام حماس، از زمان آغاز حملات اسرائیل در هفت اکتبر تاکنون ۹ هزار و ۴۸۸ نفر از جمله ۳ هزار و ۹۰۰ کودک و ۲ هزار و ۵۰۹ زن در غزه کشته شده‌اند.
  • اسرائیل نیز تاکنون از کشته شدن بیش از ۱۴۰۰ نفر از شهروندان خود پس از حملات حماس به شهرهای این کشور خبر داده و شمار سربازان کشته شده خود را ۳۳۸ نفر اعلام کرده است.
  • آخرین تحولات جنگ حماس و اسرائیل در روز شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ خورشیدی برابر با ۴ نوامبر ۲۰۲۳ میلادی را در این صفحه دنبال کنید.
آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش درگیری‌ها در جنوب لبنان؛ زرادخانه نظامی حزب‌الله از چه سلاح‌هایی تشکیل شده است؟

تهدید موشک‌های ضدکشتی حزب‌الله لبنان برای نیروی دریایی آمریکا

وقفه بشردوستانه نافرجام در جنگ غزه؛ اعراب: آتش‌بس بشود؛ آمریکا:مخالفیم، باعث تجدید قوای حماس می‌شود