پوتین با تروشف، فرمانده سابق گروه واگنر دیدار کرد؛ شرایط فعالیت «یگان‌های داوطلب» در اوکراین چیست؟

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با آندری تروشف، یکی از فرماندهان سابق مزدوران واگنر دیدار و با او درباره چگونگی استفاده از «یگان‌های داوطلب» در جنگ اوکراین گفتگو کرد.

آگهی

نشست پوتین و تروشف نشان می‌دهد که روسیه اکنون کنترل گروه واگنر را پس از شورش نافرجام ماه ژوئن یوگنی پریگوژین، رهبر این گروه به‌دست آورده است.

کرملین اعلام کرد که آقای پوتین پنج‌شنبه‌شب به همراه معاون وزیر دفاع روسیه با آقای تروشف که به «سدوی» به معنای «مو خاکستری» شهره است، دیدار کرده است.

پوتین خطاب به تروشف گفت که آن‌ها در مورد چگونگی فعالیت یگان‌های داوطلبی که می‌توانند وظایف مختلفی را انجام دهند، «البته قبل از هر چیز، در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین.» صحبت کرده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت: «شما خودتان بیش از یک سال در چنین واحدی مشغول به فعالیت بوده‌اید. شما می‌دانید که چه چیزی است و چگونه انجام می‌شود. شما درباره مسائلی که باید از قبل حل شوند تا کارهای نبرد به بهترین و موفق‌ترین شکل انجام شود، اطلاع دارید.»

تلویزیون دولتی روسیه بدون آنکه گزارشی از سخنان آقای تروشف دهد فقط او را در حالی که به سخنان آقای پوتین گوش می‌داد، نشان داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرگزاری ریانووستی گفت که آقای تروشف اکنون در وزارت دفاع کار می‌کند.

سرنوشت گروه واگنر، یکی از سرسخت‌ترین نیروهای مزدور جهان از زمان شورش نافرجام یوگنی پریگوژین، رهبر این گروه در ۲۳ ژوئن و مرگ او در ۲۳ اوت نامشخص است.

پس از کشته شدن پریگوژین، پوتین به جنگجویان واگنر دستور داد تا سوگند وفاداری به دولت روسیه را امضا کنند، خواسته‌ای که پریگوژین با آن مخالفت کرده بود.

صفحه ایکس (توییتر سابق) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

آقای پوتین در این نشست، از اینکه آقای تروشف با همرزمان خود در گروه واگنر روابط خوبی دارد، تمجید کرد.

به نظر می‌رسد درخواست پوتین از تروشف که در حضور معاون وزیر دفاع روسیه مطرح شد، زمینه‌سازی ادغام مزدوران واگنر در ارتش روسیه باشد.

آقای تروشف، کهنه‌سرباز جنگ‌های روسیه در افغانستان و چچن و همچنین کارمند سابق یگان ویژه واکنش سریع ناحیه فدرال شمال غربی وزارت کشور روسیه بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقوط هواپیمای پریگوژین؛ از عدم قطعیت بریتانیا تا فرمان پوتین برای سوگند وفاداری واگنری‌ها

آندری تروشف، گزینه پیشنهادی پوتین برای رهبری مزدوران واگنر کیست؟

مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا: احتمالا دستور قتل ناوالنی را پوتین صادر نکرده است