نویسندگان هالیوود برای پایان دادن به اعتصاب ۵ ماهه با استودیوها به توافقی اولیه دست یافتند

اعتصابات هالیوود
اعتصابات هالیوود Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه نویسندگان هالیوود اعلام کرد که به توافقی آزمایشی با استودیوهای بزرگ دست یافته‌ است که می‌تواند منجر به پایان دادن به یکی از دو اعتصابی شود که اکثر تولیدات فیلم‌ و تلویزیون را متوقف و میلیاردها دلار به اقتصاد کالیفرنیا خسارت وارد کرده است.

آگهی

این توافق سه ساله برای اجرایی شدن به تأیید انجمن نویسندگان آمریکا و همچنین اعضای اتحادیه نویسندگان هالیوود نیاز دارد.

انجمن نویسندگان آمریکا که نماینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ نویسنده فیلم و تلویزیون است، این دستاورد را «استثنایی» توصیف کرد که می‌تواند «حامی حقوق نویسندگان» باشد.

هیات مذاکره کننده با استودیوها روز یک‌شنبه ۲۴ سپتامبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافق اولیه با همبستگی اعضا در بیش از ۱۴۶ روز اعتصاب به دست آمده است.

سینمای آمریکا با پایان اعتصاب ۵ ماهه نویسندگان نمی‌تواند به حالت عادی بازگردد زیرا در مناقشه دیگری، بازیگران هالیوود همچنان در اعتصاب به سر می‌برند.

نویسندگان هالیوود در دوم ماه مه پس از به بن‌بست رسیدن مذاکرات در خصوص کارکنان، استفاده از هوش مصنوعی و دستمزدهای باقیمانده‌ای که نویسندگان برای پخش نمایش‌های محبوب دریافت می‌کنند، دست از کار کشیدند.

نمایندگان اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون، شرکت‌های والت دیزنی، نتفلیکس، برادران وارنر دیسکاوری و چند استودیوی بزرگ در مذاکرات جدید حضور داشته‌اند.

انجمن نویسندگان آمریکا در مورد این توافق پیشنهادی اعلام کرد که جزئیات آن هنوز باید نهایی شود و پس از آن برای رای‌گیری تصمیم‌گیری خواهد شد.

اعتصابات دوگانه هالیوود باعث تعطیلی بسیاری از سریال‌های تلویزیونی محبوب و برنامه‌های گفتگوی آخر شب شده است.

صفحه ایکس (توییتر سابق) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

در اثر این اعتصاب‌ها بسیاری از مشاغل مرتبط در هالیوود مانند فیلم‌بردارها، سازندگان دکور، دستیاران تولید، مسئولان تدارکات، تامین‌کنندگان لباس و سایر مشاغل کوچک که در بخش پشتیبانی تولید فیلم و برنامه‌های تلویزیونی فعالیت می‌کنند هم متضرر و بیکار شده‌اند.

اعتصاب نویسندگان هالیوود، طولانی‌ترین اعتصابی است که سینمای آمریکا را در دهه‌های اخیر تحت تأثیر قرار داده و بیشتر تولیدات فیلم و تلویزیون را متوقف کرده است.

طبق برآورد کوین کلودن، اقتصاددان موسسه «میلکن» اعتصاب نویسندگان و بازیگران هالیوود دست‌کم ۵ میلیارد دلار برای اقتصاد کالیفرنیا هزینه داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نویسندگان هالیوود به اعتصاب ۵ ماهه خود پایان دادند

۱۶۰ هزار بازیگر سینما و تلویزیون آمریکا به اعتصاب نویسندگان هالیوود پیوستند

اعتصاب انجمن نویسندگان هالیوود و خسارات اقتصادی آن برای منطقه