دیدار بورل و امیرعبداللهیان؛ سه پیام اصلی اتحادیه اروپا به ایران منتقل شد

دیدار جوزپ بورل با حسین امیرعبداللهیان (عکس از آرشیو)
دیدار جوزپ بورل با حسین امیرعبداللهیان (عکس از آرشیو) Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید سه پیام اصلی این اتحادیه را در زمینه «بازداشت خودسرانه» اتباع اروپایی، بحران هسته‌ای و حمایت نظامی تهران از روسیه در جنگ اوکراین به وزیر امور خارجه ایران منتقل کرده است.

آگهی

بنا به اعلام دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وی در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نیویورک «بازداشت خودسرانه» اتباع اروپایی در ایران را محکوم کرد.

او همچنین خواستار آزادی اتباع اروپایی بازداشت شده در ایران از جمله زندانی‌های دوتابعیتی شد. دیدار جوزپ بورل با وزیر امور خارجه دولت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با حسین امیرعبداللهیان همچنین بر لزوم دستیابی به «راه‌حل دیپلماتیک» برای بحران هسته‌ای ایران در چهارچوب برجام تاکید کرد. او در همین راستا به طور خاص به پیگیری روند کاهش تنش اشاره کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جوزپ بورل از وزیر امور خارجه ایران خواست که همکاری‌های تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ویژه در زمینه شماری از بازرسان باتجربه این نهاد وابسته به سازمان ملل بهبود پیدا کند. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که بروکسل «قویا» از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و فعالیت‌هایش حمایت می‌کند. 

جوزپ بورل همچنین گفت که موضع اتحادیه اروپا در قبال شرایط «بسیار نگران کننده» حقوق بشر در ایران تغییر نکرده است. او افزود که ایران باید آزادی‌های اساسی شهروندانش را همانطور که ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا همزمان با سالگرد جان باختن مهسا امینی بر آن تاکید کردند محترم بشمارد.  

او علاوه بر این با اشاره به حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین خواستار توقف همکاری نظامی تهران با مسکو برای حمایت از تهاجم نظامی به خاک اوکراین شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا: درخواست امیرعبداللهیان برای سفر به واشنگتن را رد کردیم

نرخ بهره در ترکیه به بالاترین سطح در ۲۰ سال گذشته رسید

پارلمان اروپا در دوره‌ای که گذشت؛ از طلاق بریتانیا تا رسوایی قطرگیت و سکس پارتی