پارلمان اروپا قانون جدیدی را برای توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تصویب کرد

توربین‌های بادی پشت مزرعه پنل‌های خورشیدی در آلمان
توربین‌های بادی پشت مزرعه پنل‌های خورشیدی در آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قانونگذاران اتحادیه اروپا روز سه شنبه با تصویب یک قانون، اهداف الزام‌آور جدیدی را برای توسعه بیشتر استفاده از انرژهای تجدیدپذیر در این دهه ترسیم کردند. این اهداف بخش اصلی برنامه‌های اروپا برای مهار تغییرات اقلیمی و دور شدن از سوخت‌های فسیلی محسوب می شود.

آگهی

بر اساس این قانون ۴۲.۵ درصد از انرژی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ میلادی باید از منابع تجدیدپذیر تامین شود. اهداف قانون فعلی سهم ۳۲ درصدی را برای سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته بود که اکنون با اهداف جدید جایگزین خواهد شد. 

اگرچه برخی دولت های اروپایی با این قانون مخالف بودند، اما پارلمان اروپا توانست پیش نویس آن را روز سه شنبه با اکثریت آرا یعنی ۴۷۰ رای موافق در مقابل ۱۲۰ رای مخالف و ۴۰ رای ممتنع تصویب کند.

مارکوس پیپر، مذاکره کننده پارلمان اروپا در مورد این قانون می گوید که این امر تصویب سریع‌تر پروژه‌های تجدیدپذیر جدید و تشویق به استفاده از فناوری‌های جدید را امکان پذیر می‌کند. 

اگرچه کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران از ماه مارس بر سر قانون جدید انرژی‌های تجدیدپذیر مذاکره می‌کردند اما کشورهایی مانند فرانسه که به دنبال انرژی هسته‌ای هستند، مانع تصویب این قانون می شدند.

اهداف جدید، مشوق ها برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی بادی و خورشید را افزایش می دهد و این اهداف شامل افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در حمل و نقل و صنعت نیز می شود.

اگرچه در حال حاضر چین بسیاری از قطعات مورد استفاده در نیروگاه‌های خورشیدی اروپا را تامین می‌کند اما بروکسل امیدوار است که این نیازها در بلندمدت از مسیر تولیدات داخلی تامین شود.

فعالان بخش صنعت خورشیدی اروپا روز دوشنبه به کمیسیون اروپا هشدار دادند که کاهش قیمت ماژول‌ها که تا حدی ناشی از رقابت شدید میان تامین کنندگان چینی است، تولیدکنندگان اروپایی را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سخنگوی کمیسیون اروپا هم گفت که از این مشکلات آگاه است و با تولیدکنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر در تماس است تا راه‌حل‌های احتمالی را بررسی کنند. 

اتحادیه اروپا همچنین در حال مذاکره درباره قانونی با هدف افزایش حمایت از تولیدات داخلی در زمینه فناوری‌های سبز است. 

اروپا در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۲ درصد از انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر به دست آورده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«انقلاب صنعتی» در اروپا؛ کامیون‌ها و اتوبوس‌های دیزلی از جاده‌ها محو می‌شوند

بروزرسانی گزارش آژانس بین‌المللی انرژی: زمان هدفگذاری‌ برای به صفر رساندن انتشار کربن باید تغییر کند

پارلمان اروپا در دوره‌ای که گذشت؛ از طلاق بریتانیا تا رسوایی قطرگیت و سکس پارتی