استعفای وزیر دفاع بریتانیا؛ وزیر انرژی سابق جانشین بن والاس شد و وعده ادامه حمایت‌ها از اوکراین داد

بن والاس وزیر دفاع مستعفی بریتانیا (راست) و گرانت شاپس، وزیر دفاع جدید (چپ)
بن والاس وزیر دفاع مستعفی بریتانیا (راست) و گرانت شاپس، وزیر دفاع جدید (چپ) Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از استعفای بن والاس از مقامش به عنوان وزیر دفاع بریتانیا، گرانت شاپس وزیر سابق انرژی روز پنج‌شنبه جانشین او شد؛ اقدامی که نشان دهنده تداوم حمایت لندن از اوکراین است و همزمان ابهاماتی را در مورد عدم تجربه کافی آقای شاپس در ارتش مطرح می‌کند.

آگهی

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا سعی دارد تا کابینه خود را تا قبل از رسیدن به انتخابات سرتاسری منسجم‌تر کند. پس از استعفای بن والاس، سوناک سعی خواهد کرد از استعداد آقای شاپس در برقراری ارتباطات رسانه‌ای در جهت مقابله با پیشتازی حزب کارگر در نظرسنجی‌ها استفاده کند.

بن والاس از سال ۲۰۱۹ هدایت وزارت دفاع بریتانیا را بر عهده داشت و بر خروج نیروهای بریتانیایی از افغانستان نظارت می‌کرد. وی همچنین در دوران مسئولیتش نحوه واکنش بریتانیا به حمله روسیه به اوکراین را تنظیم می‌کرد.

شاپس پس از اعلام انتصاب خود، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مشتاقانه منتظر همکاری با مردان و زنان شجاع نیروهای مسلح هستم که از امنیت کشورمان دفاع می‌کنند و به حمایت‌های بریتانیا از اوکراین در مبارزه با تهاجم وحشیانه پوتین ادامه خواهم داد.»

کشور بریتانیا به عنوان یکی از تامین‌کننده‌های اصلی صنایع دفاعی اوکراین، در تلاش است تا تولید تسلیحات به‌ویژه گلوله‌های توپخانه را افزایش دهد تا به کی‌یف در عقب راندن نیروهای روسیه کمک کند و همزمان ذخایر تسلیحاتی خود را نیز تکمیل کند.

شاپس ۵۴ ساله همچنین هفته گذشته در جریان اولین سفر خود به کی‌یف، از جزئیات وام ۱۹۲میلیون پوندی بریتانیا به شرکت ملی انرژی هسته‌ای اوکراین خبر داد.

مسکو کمک نظامی بریتانیا به اوکراین را محکوم کرده و گفته است که این امر فقط به ادامه درگیری‌ها دامن می‌زند.

چند نماینده پارلمان از حزب حاکم محافظه کار از انتصاب آقای شاپس ابراز تعجب کردند و تجربه او در امور نظامی را زیر سوال بردند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خانم «کلر کوتینیو» نیز به عنوان وزیر انرژی جدید از طرف ریشی سوناک منصوب شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معضل تازه لندن پس از برکسیت و همه‌گیری کرونا؛ با برج‌ها و آسمان‌خراش‌های بدون مستاجر چه کنیم؟

عملیات شکار اردک؛ اف‌بی‌آی و شش کشور اروپایی به مخرب‌ترین زنجیره تامین جرایم سایبری نفوذ کردند

گزارش مدرسه اقتصاد لندن: اقتصاد بریتانیا هنوز نتوانسته با عواقب برکسیت کنار بیاید