ویدئوی تازه منتشرشده از پریگوژین، رهبر مزدوران واگنر چند روز پیش از مرگ

ویدئوی تازه منتشرشده از یوگنی پریگوژین چند روز پیش از مرگ
ویدئوی تازه منتشرشده از یوگنی پریگوژین چند روز پیش از مرگ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ویدئوی جدیدی که از یوگنی پریگوژین، رهبر پیشین گروه واگنر منتشر شده است او را چند روز پیش از مرگش در قاره آفریقا نشان می‌دهد.

آگهی

یوگنی پریگوژین هشت روز پیش در سانحه سقوط هواپیمای حامل شماری از سران شبه نظامیان واگنر در روسیه کشته شد. او در تصاویر ویدئویی جدید که در یکی از کانال‌های تلگرامی وابسته به گروه واگنر منتشر شده است به گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت خود و تهدید‌های احتمالی اشاره می‌کند.

رهبر فقید گروه واگنر می‌گوید: «برای کسانی که بحث می‌کنند که من زنده هستم یا نه و حالم چطور است می‌گویم که الان آخر هفته‌ای در نیمه دوم ماه اوت است و من در آفریقا هستم.»

یوگنی پریگوژین می‌افزاید: «در نتیجه به آنها که علاقه دارند درباره حذف من، زندگی خصوصی من یا اینکه چه قدر درآمد دارم یا هر چیز دیگر حرف بزنند می‌گویم که همه چیز مرتب است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هرچند زمان و مکان ثبت این تصاویر مشخص نیست اما ساعت مچی و پوشش یوگنی پریگوژین مشابه ظاهر او در ویدئویی است که روز ۲۱ اوت منتشر شد. او در آن ویدئو از حضور خود در قاره آفریقا سخن گفته بود.

احتمال داده می‌شود که منظور رهبر پیشین گروه واگنر از «آخر هفته» روزهای شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ اوت یعنی تنها چند روز پیش از مرگش باشد.

سخنان یوگنی پریگوژین در این ویدئو نشان می‌دهد که او از تهدیدهای جانی علیه خود آگاه بوده است. کاخ کرملین اتهام‌های مطرح شده در مورد نقش‌آفرینی مقام‌های روسیه در سقوط هواپیمای حامل یوگنی پریگوژین را به عنوان «دروغ مطلق» رد کرده است. این در حالی است که تحقیق رسمی در مورد علت سقوط این هواپیمای خصوصی ادامه دارد. 

جسد یوگنی پریگوژین دو روز پیش در سن‌پترزبورگ به خاک سپرده شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت قدیروف؛ ویدئویی منتسب به رهبر جمهوری خودمختار چچن منتشر شد

مجموعه‌ای نظامی و تجاری؛ سرنوشت گروه واگنر در غیاب پریگوژین چه می‌شود؟

روسیه: اوکراین سامانه موشکی جدید آمریکایی بگیرد، «منطقه حائل» را گسترش می‌دهیم