تهدید بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا: تا روبیالس کنار نرود، بازی نخواهیم کرد

جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا
جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ده ها تن از اعضای تیم فوتبال زنان اسپانیا که قهرمان جام جهانی شده‌اند، تهدید کردند تا زمانی که لوئيس روبیالس از سمت خود به عنوان رئيس فدراسیون فوتبال این کشور برکنار نشود، در هیچ مسابقه‌ای برای این کشور بازی نخواهند کرد.

آگهی

آقای روبیالس که پس از قهرمانی جام جهانی در مراسم جشم قهرمانی لب‌های جنیفر هرموسو، بازیکن شماره ۱۰ این تیم را بوسید در روزهای اخیر تحت فشار قرار داشته که از سمت خود برکنار شود. با این حال روبیالس با رد کردن انتقادات آن‌را یک بازی و فشار رسانه‌ای خوانده و تاکید کرده از سمت خود کنار نخواهد رفت. 

علاوه بر بیانیه‌ای که بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا منتشر کرده‌اند، هرموسو هم جمعه شب در بیانیه‌ای که از طریق اتحادیه بازیکنان فوتبال این کشور منتشر شده گفت که در هیچ لحظه‌ای از بوسه بر لب‌هایش از این اقدام رضایت نداشته است. این خلاف ادعایی است که پیشتر از سوی روبیالس مطرح شده و آن بوسه را «توافقی» خوانده بود. 

هرموسو همچنین اضافه کرد که پس از این اقدام «جنسی نابجا و بدون رضایت، احساس شوک و آسیب‌» کرده است. او همچنین اضافه کرده که بلافاصله پس از این حادثه از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال تحت فشار قرار گرفته که در بیانیه‌ای مشترک تلاش کند فشارها از روبیالس برداشته شود. 

در آن بیانیه خانم هرموسو گفته بود که بوسه توافقی بوده و چندان مسئله بزرگی رخ نداده است. با این حال پس از آن و با ادامه فشارهای داخلی و بین‌المللی نسبت به اقدامی که رئيس فدراسیون فوتبال اسپانیا انجام داده، بازیکنان تیم ملی زنان این کشور و شخص هرموسو از این رفتار آقای روبیالس انتقاد کرده و خواهان استعفای او شده‌اند. 

در بیانیه منتشر شده از سوی بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا نام ۵۶ نفر شامل تمام ۲۳ نفری که در دوره اخیر موفق شدند تیم ملی فوتبال کشورشان را به مقام قهرمانی جهان برسانند دیده می‌شود. 

لوئیس روبیالس، ۴۶ ساله، در سخنرانی نیم ساعته خود در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اسپانیا در روز جمعه بابت رفتارش در مراسم روز یکشنبه گذشته عذرخواهی کرد. او با این حال ضمن رد احتمال استعفای خود گفت که قربانی «تلاش برای ترور اجتماعی» شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا از «فمینیست‌های تقلبی» که به دنبال «حقیقت» نیستند انتقاد کرد. او به طور مشخص به سه عضو دولت چپگرای پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا اشاره کرد که خواستار استعفای او شده‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در ادامه انتقادات از رئيس فدراسیون فوتبال اسپانیا،  خاویر تباس رئیس لالیگا هم ضمن حمله شدید به روبیالس مدعی شد که فهرست زنان و مردانی که رئيس فدراسیون فوتبال این کشور به آنها توهین کرده بسیار طولانی است و این روند باید متوقف شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

دادگاه بوسه زورکی؛ روبیالس حتی حق ندارد از ۲۰۰ متری هرموسو هم بگذرد

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بابت «بوسه زورکی» حاضر به استعفا‌ء نشد