فینال جام جهانی فوتبال زنان؛ ملکه اسپانیا برای تماشای دیدار تیم کشورش با انگلستان راهی سیدنی می‌شود

Spain's King Felipe and his wife Queen Letizia
Spain's King Felipe and his wife Queen Letizia Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ملکه لتیزیا در حالی روز یکشنبه برای تماشای بازی تیم اسپانیا در فینال جام جهانی فوتبال زنان به ورزشگاه سیدنی می‌رود که از سوی خانواده سلطنتی بریتانیا قرار نیست هیچ کسی در استادیوم حاضر باشد.

آگهی

دو تیم فوتبال زنان انگلستان و اسپانیا که با شکست حریفان خود به فینال رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۳ رسیده‌اند، روز یکشنبه بازی پایانی این مسابقات را برگزار خواهند کرد. 

کاخ کنزینگتون اعلام کرده است که پرنس ویلیام «از بریتانیا» تیم ملی فوتبال زنان انگلستان را تشویق خواهد کرد. گفته می‌شود او برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تصمیم گرفته از انجام پروازهای طولانی‌مدت برای اقامت‌های کوتاه خودداری کند. 

با این حال، فدراسیون فوتبال اسپانیا تایید کرد که ملکه لتزیا و دختر ۱۶ ساله‌اش اینفانتا سوفیا به سیدنی می‌روند تا دیدار فینال را از نزدیک تماشا کنند. 

دو تیم فوتبال زنان انگلستان و اسپانیا برای نخستین بار توانسته‌اند به فینال جام جهانی زنان راه یابند و روز یکشنبه تلاش خواهند کرد افتخار بالای سر بردن جام قهرمانی را برای کشور خود به ارمغان بیاورند. 

شاهزاده ویلیام پس از پیروزی زنان انگلستان در مقابل استرالیا در دیدار نیمه‌نهایی، با تقدیر از عملکرد بازیکنان این تیم ابراز امیدواری کرد که سه‌شیرها در دیدار پایانی هم موفق باشند. 

پادشاه چارلز هم به تیم تبریک گفت و خطاب به بازیکنان و مربی این تیم نوشت: «من و همسرم صمیمی‌ترین تبریک‌هایمان را برای شیرهای قدرتمند خود که توانستند به فینال جام جهانی برسند ارسال می‌کنیم و بهترین آرزوها را برای آنها در بازی یکشنبه داریم.» 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

زنان انگلیس که سال قبل قهرمان اروپا شدند، حالا امیدوارند برای نخستین بار در جام جهانی نیز به قهرمانی برسند. 

تنها فینالی که فوتبال انگلستان در جام جهانی تجربه کرده مربوط به سال ۱۹۶۶ بوده که سه‌شیرها موفق شدند در بازی پرحاشیه با نتیجه ۴-۲ آلمان غربی را شکست دهند و به عنوان قهرمانی دست یابند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا برای نخستین بار قهرمان جام جهانی شد

پرش با چتر از بالای برج ایفل؛ بازدید از «نماد فرانسه» برای چندمین بار در این هفته مختل شد

جام جهانی فوتبال زنان؛ انگلیس و استرالیا به نیمه نهایی راه یافتند