حملات پهپادی شبانه روسیه به انبار غلات در اودسا؛ کی‌یف: روستایی در جبهه جنوبی را پس گرفتیم

شدت آسیب به سوله‌های نگهداری غلات در بندر اودسا بر اثر حملات پهپادی شب گذشته روسیه
شدت آسیب به سوله‌های نگهداری غلات در بندر اودسا بر اثر حملات پهپادی شب گذشته روسیه Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کی‌یف روز چهارشنبه مسکو را به انجام حمله پهپادی به انبارهای غلات در بندر دانوب در جنوب اودسا متهم کرد و در عین حال مدعی شد که در عملیات خود موسوم به «حمله متقابل» توانسته است یک روستا را در جبهه جنوبی بازپس بگیرد.

آگهی

اولِگ کیپر، فرماندار منطقه اودسا در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که «تروریست‌های روسی» شبانه دو حمله پهپادی در این منطقه ترتیب دادند. او افزود: «در پی حمله دشمن به یکی از بنادر دانوب، به انبارهای غلات آسیب وارد شد.» 

از زمانی که مسکو در ماه ژوئیه با تمدید موافقتنامه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه مخالفت کرد؛ بنادر منطقه اودسا به یک پلت‌فرم کلیدی برای صادرات غلات اوکراین تبدیل شده‌اند.

نیروهای اوکراینی اعلام کردند که در طول شب گذشته ۱۳ پهپاد را در مناطق جنوبی اودسا و میکولایف سرنگون کردند.

«حمله ادامه دارد»

همزمان، کی‌یف اعلام کرد که در چارچوب عملیات موسوم به «حمله متقابل» علیه روسیه، روستایی در منطقه دونتسک را تصرف کرده است.

گانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای مطبوعاتی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «[روستای] اوروژاین آزاد شد. سربازان مدافع ما در همین نزدیکی مستقر هستند. حمله ادامه دارد.»

روز قبل، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته بود که منابع ارتش اوکراین «تقریبا تمام شده» و آنچه که از سوی کی‌یف به عنوان عملیات «حمله متقابل» برای بازپس گیری مناطق اشغالی یاد می‌شود، عملا شکست خورده است.

روستای اوروژاینه که در ناحیه‌ای در مرز زاپوریژیا و دونتسک واقع شده، تا پیش از آغاز جنگ حدود یک هزار نفر جمعیت را در خود جای داده بود. اوروژاین از جمله روستاهایی است که نیروهای اوکراینی در هفته های اخیر تلاش کرده‌اند آن‌ها را آزاد کنند.

حساب کاربری وزارت دفاع اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس

میزان تلفات

پاولو کیریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک صبح چهارشنبه خبر داد که بر اثر حملات ۲۴ ساعت گذشته روسیه به این منطقه، چهار نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین برای تقویت روحیه سربازان خود روز سه‌شنبه به جنوب این کشور رفت؛ جایی که سربازان اوکراینی هفته‌ها است که می‌کوشند تا برای نفوذ به خطوط مستحکم دفاعی روسیه شامل میادین مین، سنگر و تله‌های ضد تانک راهی پیدا کنند.

نهاد ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ولودیمیر زلنسکی در جریان سفر به منطقه زاپوریژیا از تیپ‌هایی که عملیات تهاجمی در بخش ملیتوپل را پیش می‌برند، بازدید کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلنسکی: تانک‌های آمریکایی آبرامز وارد اوکراین شدند؛ کی‌یف از حملات «گسترده» روسیه به اودسا خبر داد

از ریزپهپاد جاسوسی تا نفربرهای سنگین؛ روسیه: کمک‌های آمریکا به اوکراین فراتر از عقل سلیم است

تصاویری از استفاده اوکراینی‌ها از پهپاد‌های هدایت‌شونده برای حمله به مواضع روسیه