اسرائیل: پروژه جاسوسی ایران با کشف یک جعبه دستمال کاغذی لو رفت

فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در اسرائیل
فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در اسرائیل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس اطلاعاتی اسرائیل (شین بت) اعلام کرد که بامداد روز جمعه یک ایرانی یهودی را به ظن جاسوسی برای نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شناسایی و دستگیر کرده است.

آگهی

مطابق اعلام شین بت، فرد مظنون به جاسوسی، خویشاوندانی در اسرائیل دارد و به بهانه دیدار با آنها به این کشور سفر کرده بود. او بلافاصله پس از فرود هواپیمایش در فرودگاه اسرائیل، دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت. 

شین بت گزارش داد که ایرانی دستگیر شده در جریان بازجویی اعتراف کرده که با هدف جمع‌آوری اطلاعات و تهیه عکس برای مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی به اسرائیل سفر کرده است.

او گفته که پیش از انجام سفر با برخی مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی دیدار داشته و آنها یک جعبه مخصوص دستمال کاغذی را برای جاسازی دوربین، تلفن همراه و شارژر در اختیارش قرار داده‌اند. 

credit: SHIN BET
جعبه دستمال کاغذی کشف شده از مظنون به جاسوسیcredit: SHIN BET

بر پایه اعلام شین بت، فرد دستگیر شده در ادامه اعتراف‌های خود گفته که مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی قرار بوده طی تماس با تلفن‌همراه ویژه‌ای که به او داده‌ بودند، آدرس مکان‌های لازم برای تهیه عکس و جمع‌آوری اطلاعات را در اختیارش بگذارند. 

آژانس اطلاعاتی اسرائیل همچنین خاطرنشان کرد که این فرد پس از پایان بازجویی و تکمیل تحقیقات، برای همیشه از حق ورود به اسرائیل محروم شده و از طریق پروازی عازم ایران شده است. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

شین بت هفته گذشته نیز یک کمپین فیشینگ را افشا کرد که توسط مقامات ایرانی با هدف جمع‌آوری اطلاعات در مورد شهروندان اسرائیل فعال شده بود. چند روز پیش نیز، دو زن و یک مرد اسرائیلی در دادگاه منطقه اورشلیم از اتهام جاسوسی برای ایران، تبرئه شدند. آنها عضو گروه پنج نفری ایرانی- اسرائیلی بودند که گفته شده توسط یک عامل ایرانی معروف به رامبد نامدار برای انجام ماموریت‌های جمع آوری اطلاعات در داخل اسرائیل شکل گرفته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسلوونی دو فرد مظنون به «جاسوسی برای روسیه» را دستگیر کرد

شین بت و موساد: ایران با پروفایل‌های جعلی زنان در اینستاگرام تلاش می‌کند شهروندان اسرائیلی را برباید

تلاش برای از سرگیری همه پروازها در فرودگاه دوبی؛ چرا امارات برای بارندگی‌های شدید آماده نبود؟