منتقد نتانیاهو در تلویزیون اسرائیل: بی بی «جاسوس ایران» است

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در شصت و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲ میلادی می گوید ایران با بمب اتم فاصله‌ای ندارد
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در شصت و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲ میلادی می گوید ایران با بمب اتم فاصله‌ای ندارد Copyright Richard Drew/AP
Copyright Richard Drew/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اوفر بارتل که زمانی نامزد دیوان عالی دادگستری و دادستانی دولتی اسرائیل بود، بنیامین نتانیاهو را به جاسوسی برای ایران متهم کرد، صحبت‌هایی که خشم حاضران در شبکه تلویزیون ۱۲ اسرائیل را برانگیخت.

آگهی

اظهارات بارتل در رابطه با امتناع نتانیاهو از تعهد و پایبندی‌اش به رای دیوان عالی و صرف‌نظر از حکم این دیوان در خصوص بند «غیرمعقول» بودن یا نبودن اصلاحات مد نظر دولت بیان می‌شد، موضوعی که وی در مصاحبه‌های اخیر خود به آنها اشاره داشته است.  

اوفر بارتل گفت: «صدمات وارد شده [در این اقدام] بسیار بدتر از زمانی است که موشک‌های ایران به اینجا [اسرائیل] اصابت کنند.»

او گفت: «ببخشید که رک و پوست کنده می‌گویم، اما به نظر من، بی‌بی (بنیامین) جاسوس ایران است. اگر چیزی وجود دارد که می‌تواند به امنیت، اقتصاد و جامعه و هرچیز اساسی در کشور آسیب برساند، آن [شخص] نخست وزیر است. صدمات وارد شده بسیار مضرتر از این است که موشک‌های ایران در اینجا بیافتند.» 

بعد از این اظهارات افراد حاضر در صحنه سخنان او را محکوم کردند. یارون آبراهام، روزنامه نگار گفت: «او جاسوس ایرانی نیست. حتی نزدیک به این موضوع هم نیست.»

رفیع رشف مجری برنامه هم گفت: «اگر این ادعا را مطرح نمی‌کردی بهتر بود.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بارتل سپس در فیسبوک خود نوشت: «امروز در شبکه تلویزیونی ۱۲، بنیامین را جاسوس ایران صدا کردم. واضح است که این درست نیست، زیرا برای همه واضح است که او، جاسوس نیست. من این سخنان را تنها به عنوان یک استعاره به دلیل آسیب سنگینی که به نظر من، تحت رهبری او به سرزمین مقدس و شهروندانش وارد شده، بیان کردم.»

اعتراضات هفت ماهه در اسرائیل برغم تصویب بخشی از اصلاحات مدنظر دولت اسرائیل در نظام قضایی، همچنان ادامه دارد. 

این اعتراض‌ها شهروندان اسرائیل را در دو کمپ موافق و مخالف رو در روی هم قرار داده است. مخالفان اصلاحات مد نظر بنیامین نتانیاهو می‌گویند ارکان دموکراسی با تصویب این اصلاحات سست، و دولت در هرم قدرت حرف آخر را خواهد زد.

دیوان عالی اسرائیل برغم تصویب اولین بخش از اصلاحات مد نظر دولت، اعلام کرده است که به درخواست‌های تجدیدنظر در مورد قانون بحث‌برانگیز جدید که با هدف محدود کردن اختیارات دستگاه قضایی در این کشور تصویب شده رسیدگی خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هدف تهران؛ «بزرگترین سرقت اطلاعاتی در تاریخ جاسوسی» چگونه توسط اسرائیل رقم خورد؟

اعضای یک شبکه جاسوسی اسرائیل در فرودگاه بیروت دستگیر شدند

طرح ترور دو اسرائيلی در پرو؛ قاضی برای مظنون ایرانی حکم بازداشت پیش‌گیرانه صادر کرد