جام جهانی فوتبال زنان در یک چهارم نهایی؛ ژاپن در مقابل سوئد، مصاف هلند و اسپانیا

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳
جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جام جهانی فوتبال زنان از بامداد فردا، جمعه با انجام دو دیدار در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها پی گرفته می‌شود و دو تیم مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها مشخص خواهند شد.

آگهی

در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها، دو تیم قدرتمند اروپایی هلند و اسپانیا به مصاف یکدیگر خواهند رفت. هلندی‌ها که در دور پیشین به فینال راه یافتند و با پذیرش شکست در مقابل آمریکا به جایگاه دوم بسنده کردند، این بار بسیار امیدوارند در غیاب ایالات متحده بتوانند به عنوان قهرمانی دست یابند. 

زنان هلندی در مرحله مقدماتی، عملکرد موفقی داشتند و در گروه مرگ این رقابت‌ها همراه با آمریکا و پرتغال توانستند با ۷ امتیاز به عنوان تیم نخست به مرحله یک هشتم نهایی راه یابند. لاله‌های نارنجی در مرحله یک هشتم نهایی نیز کار چندان دشواری در مقابل آفریقای جنوبی نداشتند و توانستند با نتیجه ۲-۰ حریف خود را از پیش‌رو بردارند. هلندی‌ها در طول ۴ بازی گذشته تنها یک بار دروازه خود را باز شده دیدند و آن‌هم تساوی ۱-۱ این تیم در مقابل آمریکا بود. 

اسپانیا نیز در این رقابت‌ها تیم خوبی نشان داد و هرچند در مقابل ژاپن در همان دور مقدماتی با ۴ گل شکست خورد اما در دیگر مسابقات، ماتادورها توانسته‌اند با قاطعیت رقیبان خود را از پیش‌رو بردارند. اسپانیایی‌ها در مرحله یک هشتم نهایی با یک نمایش قدرتمند توانستند با پیروزی قاطع ۵-۱ سوئيس را شکست دهند تا خود را در قالب یک مدعی کسب عنوان قهرمانی معرفی کنند.

با این حال دیدار مقابل هلند احتمالا دیدار بسیار دشواری برای اسپانیایی‌ها خواهد بود؛ چراکه زنان هلندی تجربه بیشتری در رقابت‌های جهانی دارند و با توجه به کسب نایب قهرمانی دور پیشین این رقابت‌ها، یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌روند. 

در دیگر بازی این مرحله، دو تیم قدرتمند ژاپن و سوئد باید به مصاف یکدیگر بروند. ژاپنی‌ها که یکی از اصلی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی هستند در مقابل غول‌کش بزرگ این رقابت‌ها یعنی سوئد صف‌آرایی می‌کنند. 

سوئدی‌ها در مرحله قبل دست به کار بزرگی زدند و توانستند زنان فوتبالیست آمریکا را در مرحله یک هشتم نهایی در ضربات پنالتی حذف کنند. این در حالیست که تیم ملی فوتبال زنان آمریکا پیش از این همواره در بین ۴ تیم برتر رقابت‌ها حضور داشت و این نخستین بار است که زنان یانکی‌ نمی‌توانند به مرحله نیمه نهایی برسند. 

ژاپن در مرحله مقدماتی با کسب ۳ پیروزی قاطع در مقابل اسپانیا، کاستاریکا و زامبیا به مرحله یک هشتم نهایی رسید و سپس زنان ژاپنی در دیداری نسبتا ساده موفق شدند نروژ را با نتیجه ۳-۱ از پیش‌رو بردارند و حالا در مرحله یک چهارم نهایی باید در مقابل یک تیم دیگر از منطقه اسکاندیناوی قرار بگیرند. 

تیم برنده به مرحله نیمه نهایی راه می‌یابد و دست‌کم خیالش از حضور در بین ۴ تیم برتر جهان راحت خواهد شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در مسابقات جام جهانی زنان ۲۰۲۳ میلادی که بصورت مشترک در دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود، برای نخستین بار ۳۲ تیم حضور داشتند و کشورها در ۸ گروه ۴ تیمی رقابت‌های خود را آغاز کردند. 

تا این مرحله از رقابت‌ها، مدعیان بسیاری از جمله آمریکا، آلمان، ایتالیا، آرژانتین و برزیل از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند و باید منتظر ماند و دید از جمع ۴ تیم اسپانیا، هلند، ژاپن و سوئد کدام دو تیم به مرحله نیمه‌نهایی راه خواهند یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه درخشش ژاپن؛ ماتادورها و سامورائی‌ها به یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال زنان راه یافتند

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

نخستین شکست آرژانتین پس از قهرمانی در جام جهانی در شب درگیری لیونل مسی