ثبت رکورد توسط تیم پزشکان آمریکایی-فلسطینی در نوار غزه؛ ۱۵۰ عمل جراحی در ۵ روز

سفر تیم پزشکان فلسطینی- آمریکایی به غزه برای انجام عمل جراحی
سفر تیم پزشکان فلسطینی- آمریکایی به غزه برای انجام عمل جراحی Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک تیم پزشکی از بنیاد «علمی فجر» مستقر در آمریکا متشکل از ۳۰ متخصص جراحی ارتوپدی برای بازدید پنج روزه به غزه سفر کرده‌ است. این تیم شامل پزشکان فلسطینی مقیم آمریکاست و قرار است در این مدت ۱۵۰ عمل جراحی انجام دهد.

آگهی

مصعب ناصر، مدیر اجرایی بنیاد «علمی فجر» درباره جزییات این پروژه به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «هدف ماموریت ما در غزه انجام ۱۵۰ عمل جراحی در مدت پنج روز است. در واقع تحقق این هدف دشوار است چرا که هیچ تیم پزشکی تا کنون در جهان نتوانسته طی پنج روز ۱۵۰ عمل جراحی ارتوپدی انجام دهد. بدین ترتیب این پروژه در نوع خودش یک رکورد جدید خواهد بود.»

هدف این پروژه درمانی انتقال تخصص پیشروی موجود در رشته ارتوپدی در آمریکا به پزشکان محلی حاضر در نوار غزه است.

AFP
مصعب ناصر، مدیر اجرایی بنیاد «علمی فجر»AFP

درگیری‌ها در منطقه و افزایش افراد نیازمند به مراقبت‌های ارتوپدی

خالد جمال صالح، رئیس بنیاد «علمی فجر» می‌گوید: «غزه احتمالا یکی از مناطقی است که با اپیدمی بیماری ارتوپدی  دست و پنجه نرم می‌کند. شمار افراد نیازمند به مراقبت ارتوپدیک افزایش یافته است. این مساله از یکسو نشانه خوبی است چرا که نشان می‌دهد این افراد زندگی طولانی‌تری را پشت سر می‌گذرانند اما بدیهی است که افزایش آمار به دلیل درگیری‌های موجود در منطقه است.»

AP Photo
خالد جمال صالح، رئیس بنیاد «علمی فجر»AP Photo

آقای صالح می‌افزاید: «کاری که ما اینجا انجام می‌دهیم مشابه فرآیند آموزش دانشگاهی است. ما اساسا یک مدل دانشگاه را پیش گرفته و آن را به غزه آورده‌ایم. ما پزشکانی که علاقه‌مند به ارتوپدی هستند را پذیرش می‌کنیم و به آنها آموزش می‌دهیم چگونه ارتوپدی انجام دهند. این اقدام در واقع با مشاهده جراحی‌های صورت گرفته از سوی تیم ما و همراهی با ما در هنگام جراحی برای این افراد محقق می‌شود.»

آمریکا بالاترین سطح تخصص ارتوپدی جهان را دارد

این پزشک فلسطینی-آمریکایی می‌گوید:‌ «بهترین سطح تخصص ارتوپدی در جهان در ایالات متحده آمریکا وجود دارد و ما می‌خواهیم این دانش را به غزه بیاوریم، چرا که افراد در این منطقه به آن نیاز مبرمی دارند.»

AP Photo
یکی از بیمارانی که مورد عمل جراحی قرار گرفتهAP Photo

از زحمت سفر به مصر و کرانه باختری خلاص شدم

اعتدال الحمیدانی، زن ۶۸ ساله که توسط این گروه از پزشکان عمل جراحی شده، می‌گوید: «بسیار خوشحالم. آنها رنج قابل توجهی در زندگی من را کاهش دادند، چرا که برای درمان باید به مصر یا کرانه باختری سفر می‌کردم. ما مردمان فلسطین واقعا مستحق کمک هستیم.»

بنیاد «علمی فجر» عمل‌های جراحی را به عنوان یک پروژه خیرخواهانه و با هدف کمک به فلسطینی‌ها و انتقال تجربه علمی به مردم ساکن در اراضی فلسطینی انجام می‌دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چه تعداد پزشک در کشورهای اتحادیه اروپا مشغول به طبابت هستند؟

کارشناسان درباره «دستگاه نجات دهنده» مورد استفاده کیم کارداشیان هشدار دادند

اسرائیل سفرای کشورهای حامی عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را احضار کرد