۴ راهکار برای رهبری موفق کسب و کار؛ چگونه وفاداری کارکنان را به یک شرکت افزایش دهیم؟

وفاداری کارکنان به شرکت
وفاداری کارکنان به شرکت Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وفاداری کارکنان به شرکت، به اندازه وفاداری مشتریان به محصول و برند شرکت اهمیت دارد و ضروری است.

آگهی

اگرچه ممکن است که سنجش میزان وفاداری کارکنان دشوار به نظر برسد اما برای کارآفرینان و رهبران کسب و کار، تمرکز بر استراتژی‌هایی که بیشترین تأثیر را بر وفاداری و حفظ کارکنان دارند، اغلب باعث بهبود همکاری و بهره‌وری می‌شود.

وفاداری کارکنان در محیطی پر از شوق و شور که از سخت کوشی، تعهد و مشارکت مثبت آنها پشتیبانی می‌کند، شکل گرفته و افزایش پیدا می‌کند. 

چهار شیوه رهبری می‌تواند با ایجاد چنین محیطی، وفاداری کارکنان را به شرکت افزایش دهد: 

۱. رصد مداوم دستاوردهای کارکنان و تشویق مدام آنها

برخی کارفرمایان هیچ تلاشی برای بررسی عملکرد کارکنان و قدردانی از آنها نمی‌کنند؛ حداقل تلاش‌ها می‌تواند مثلا فرستادن یک پیام تشکر باشد یا اعمال یک افزایش حقوق جزئی. 

اینها شرکت‌هایی هستند که به سلامت روان کارکنان خود توجه چندانی ندارند و اغلب هم از عدم مشارکت کافی کارکنان در فعالیت‌های اصلی شرکت گلایه دارند و معتقدند که آنها از زیرِ کار در می‌روند. 

اما طی سال‌های اخیر کارآفرینان و کارفرمایان موفق بیشتری درصدد تقدیر از کارکنان خود آنهم با اهدای هدایایی شخصی‌شده برآمده‌اند؛ از تلاش برای شناختن رستوران مورد علاقه کارمندان موفق و اهدای کارت اشتراک برای آن‌ها گرفته تا یافتن سالن ارائه کننده ماساژ مورد علاقه او.

۲. در برنامه‌های توسعه شغلی سرمایه‌گذاری کنید

ممکن است که همه شرکت‌ها منابع مالی لازم را برای ارائه برنامه‌های گسترده توسعه حرفه‌ای نداشته باشند؛ با این حال چه یک کارآفرین بزرگ و موفق باشید یا رهبر یک کسب و کار کوچک، باید بدانید که حمایت از پیشرفت شغلی کارکنانتان ضروری است. 

فراموش نکنید که کارمندانی که در پی رشد هستند، میل به سخت‌کوشی و کسب تجربه دارند. آنها همچنین میل به کسب دانش بیشتر و توانایی پذیرش تغییر در طول زندگی حرفه‌ای خود دارند. 

۳. طراحی یک محیط کاری انعطاف‌پذیر

در کنار ایجاد یک محیط کاری مثبت، فراهم کردن ابزارهای مورد نیاز کارکنان برای داشتن راه‌های ارتباطی متنوع‌تر، حتی داشتن امکان دورکاری برای افزایش وفاداری کارکنان را در اولویت قرار دهید.

نکته مهم این است که باید فضای کاری دوستانه و همکاری، حتی با وجود فراهم کردن امکان دورکاری همچنان برقرار بماند و دوری از محیط فیزیکی کار موجب از میان رفتن رویکرد انسان‌محور شرکت نشود. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

۴. از تجربه‌های پیشین برای بهبود کارآیی برنامه استخدام استفاده کنید

اگر به‌ عنوان یک کارفرما می‌خواهید که هنگام استخدام کارکنان در ایجاد روحیه همکاری بلندمدت در آنها موفق باشید، باید در جریان فرآیند استخدام، اطلاع‌رسانی دقیقی از مزایای اشتغال به کار در شرکت تحت مدیریت خود ارائه کنید. 

شما همچنین می‌توانید با ارائه فرصت‌های مربیگری به کارکنان فعلی، کارکنان تازه استخدام شده را کارآمدتر کنید. 

باز نگه داشتن مسیر ارتباطی خود با کارکنانتان و جهت دادن به شیوه مدیریت خود از مسیر دریافت بازخوردهای واقعی و سازنده نیز موجب رشد کارکنان می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟

محبوبیت سرم تزریقی رشد مو و ضد چروک صورت، کارآفرین کره‌ای را میلیاردر کرد

ویزای سبز امارات؛ اقامت پنج ساله برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مستقل