جام جهانی فوتبال زنان؛ سوئدی‌ها آبی‌پوشان ایتالیا را تحقیر کردند، فرانسوی‌ها از سد برزیل گذشتند

بازی فرانسه و برزیل
بازی فرانسه و برزیل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ که به طور مشترک در استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود شاهد قدرت‌نمایی سوئد و فرانسه در روز شنبه بود.

آگهی

سوئد پس از اینکه در بازی مقابل آفریقای جنوبی در آخرین دقیقه پیروز شد، امروز با پیروزی پرگل مقابل ایتالیا حضور خود در دور حذفی را قطعی کرد. 

سوئد مقابل ایتالیا برتری کامل داشت و توانست با پنج گل پیروز از میدان خارج شود.

جشنواره گل سوئد در این بازی از دقیقه ۳۹ بازی شروع شد و در دقیقه ۴۴ و ۴۶ ادامه پیدا کرد تا اینکه دو تیم برای استراحت بین دو نیمه به رختکن‌های خود رفتند. سوئد اما در نیمه دوم دو گل دیگر در دقیقه‌های ۵۰ و ۹۵ به ثمر رساند تا پیروز قاطع این بازی باشد.

ایلستد در این بازی دو گل زد که با گل بازی قبلی در حال حاضر بهترین گلزن مسابقات است.

آسوشیتدپرس
بازی سوئد و ایتالیاآسوشیتدپرس

سوئد با این بازی توانست جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کند اما آرژانتین، ایتالیا و آفریقای جنوبی سایر تیم‌های حاضر در این گروه شانس حضور در مرحله بعدی را دارند.

طلسم برزیلی‌ها برای پیروزی مقابل فرانسوی‌ها شکسته نشد

برزیلی‌ها هرگز فرانسه را در فوتبال زنان شکست نداده‌اند. قبل از بازی مرحله گروهی جام جهانی زنان در بریزبن استرالیا، آبی‌ها شش بار توانسته بودند طلایی پوشان برزیلی را شکست دهند و پنج بازی نیز مساوی به پایان رسیده بود.

اگر قرار بود این وضعیت تغییر کند، رویارویی روز شنبه می‌توانست ورق را برگرداند چراکه برزیلی‌ها با پیروزی راحت مقابل پاناما خوش روحیه بودند در حالی که فرانسوی‌ها بازی نخست خود را بدون گل مقابل جامائیکا به پایان بردند. استادیوم بریزبن نیز در اختیار برزیلی‌ها بود و تمام فشار روی فرانسه در این دیدار حساس مرحله گروهی مشاهده می‌شد.

در همان دقیقه‌های ابتدایی فرانسه گل نخست را به ثمر رساند و نیمه نخست را با پیروزی به پایان برد. اما برزیلی‌ها توانستند در دقیقه ۵۸ گل تساوی را به ثمر برسانند. در این بازی برتری نسبی‌ با آبی‌ها بود و آن‌ها در نهایت گل دوم را در دقیقه ۸۳ از سوی وندی رنارد، کاپیتان فرانسه وارد دروازه برزیل کردند و توانستند این نتیجه را تا پایان حفظ کنند.

AP Photo
سلما باشا زننده گل نخست فرانسه به برزیلAP Photo

اروه رنارد، سرمربی تیم ملی فرانسه در اواخر بازی به دلیل برخی حاشیه‌ها با کارت قرمز جریمه شد اما زمانی که وارد کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی شد آرامش خود را به دست آورده بود. رنارد دومین مربی تاریخ است که در جام جهانی مردان و زنان مربیگری کرده است.

پیروزی فرانسه باعث شد تا این تیم صدرنشین گروه خود شود اما آن‌ها باید پاناما را در روز چهارشنبه متوقف کنند یا شکست دهند تا راهیابی به دور بعدی تضمین شود. برزیل نیز می‌تواند در صورت پیروزی مقابل جامائیکا در ملبورن به یک شانزدهم نهایی برسد. 

اما آخرین دیدار امروز بین تیم‌های جامائیکا و پاناما برگزار شد که جامائیکا توانست با تک گل دقیقه ۵۶ پاناما را شکست دهد و نخستین برد خود در جام جهانی زنان را جشن بگیرد.

در این گروه پاناما با صفر امتیاز به‌طور قطعی حذف شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاریخ‌سازی مدافع تیم ملی فوتبال مراکش؛ نخستین زن با حجاب اختیاری در مسابقات جهانی بازی کرد

بازگشت روماریو به زمین فوتبال؛ ستاره برزیلی هم‌بازی پسرش می‌شود

پل پوگبا پس از اعلام حکم محرومیت ۴ ساله به دلیل دوپینگ: دل‌شکسته، شوکه و غمگینم