تشدید ضد حملات اوکراین؛ روسیه: حمله پهپادی به مسکو «خنثی» شد

حملات نیروهای اوکراینی
حملات نیروهای اوکراینی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شهردار مسکو اوایل روز جمعه بدون اشاره به مکان دقیق گفت که اوکراین یک حمله پهپادی انجام داده است که هیچ خسارت یا تلفاتی در پی نداشت. این اتفاق در حالی رخ داده است که در روزهای گذشته حملات نیروهای اوکراینی تشدید شده است.

آگهی

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در تلگرام نوشت: «تلاش برای حمله پهپادی دشمن در طول شب انجام شد. پهپاد از سوی نیروهای وزارت دفاع سرنگون شد.»وی افزود که هیچ خسارت یا تلفات جانی گزارش نشده است.

این مقام اطلاعات بیشتری درباره این حمله ارائه نکرد.

پایتخت روسیه در بیش از ۵۰۰ کیلومتری مرز اوکراین قرار دارد و پیش از این هدف حملات پهپادی از جمله حمله‌ای که در ماه مه به کرملین رسید قرار گرفته است.

بازپس گیری یک روستای استراتژیک

نیروهای اوکراینی روز پنجشنبه ضد حمله‌ای را انجام دادم و روستای استارومایورسکه را دوباره در اختیار گرفتند.

این ضد حمله بر تامین امنیت روستاها در جنوب و مناطق اطراف شهر باهموت شرقی متمرکز شده است که نیروهای روس در ماه مه پس از ماه‌ها نبرد آن را تصرف کردند. مقامات اوکراینی پیشرفت کند اما پیوسته را گزارش کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تشدید حملات اوکراین در چند روز گذشته را تایید کرد اما گفت که آن‌ها هیچ پیشرفتی نداشته‌اند. او به تلویزیون روسیه گفت که همه حملات اوکراین شکست خورده است و نیروهای روس خسارات قابل توجهی به مخالفان وارد کرده‌اند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت که اوکراین نیروهای آموزش دیده از سوی غرب را در حداقل یک محور در ضد حمله مستقر کرده است.

ویدئویی که در کانال تلگرامی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین منتشر شده است سربازان اوکراینی را نشان می‌دهد که در اختیار گرفتن روستای استارومایورسکه در جنوب شرقی این کشور را جشن می‌گیرند.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین با اعلام آزادسازی استارومایورسکه گفت: «جنگجوهای ما اکنون به پاکسازی روستا ادامه می‌دهند.»

زلنسکی گفته است که ضد حمله کندتر از آنچه او می‌خواهد پیش می‌رود. او به مردم اعلام کرد که انتظار نتایج سریع مشابه صحنه ویدئو را نداشته باشند.

او روز پنجشنبه از مناطق جنوبی و شرقی از جمله شهر دنیپرو و بندر اودسا بازدید کرد. او در سخنرانی ویدئویی شبانه‌اش جز ستایش بازپس‌گیری استارومایورسکه چیزی درباره جنگ نگفت.

علی‌رغم دستاوردهای نیروهای اوکراینی، روسیه همچنان حدود ۲۰ درصد از اراضی اوکراین را در اختیار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارشناسان فناوری نظامی: حمله پهپادی اخیر به مسکو، ماشین پروپاگاندای روسیه را متوقف می‌کند

دولت اوکراین اختیارات خود را در قالب حکومت نظامی افزایش داد

مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا: احتمالا دستور قتل ناوالنی را پوتین صادر نکرده است