وزیر امور خارجه آمریکا: اوکراین ۵۰ درصد اراضی خود را از روسیه بازپس گرفته است

عکس تزیینی است؛ سربازان اوکراین جایی در بریتانیا آموزش نظامی می بینند
عکس تزیینی است؛ سربازان اوکراین جایی در بریتانیا آموزش نظامی می بینند Copyright Kin Cheung/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
Copyright Kin Cheung/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید اوکراین نیمی از اراضی را که روسیه در ابتدای جنگ به تصرف خود درآورده بود، بازپس گرفته است.

آگهی

بلینکن روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: « در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از آنچه در ابتدا تصرف شده بود، باز پس گرفته شده است.»

وی همزمان اذعان کرد که کی‌یف در بازپس گیری اراضی باقی مانده خود از روسیه «نبرد بسیار سختی» در پیش‌رو دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که «در روزهای نسبتاً اولیه ضدحمله هستیم که سخت است و نتیجه در یک یا دو هفته مشخص نخواهد شد بلکه چندین ماه زمان خواهد برد.»

این سخنان بلینکن در حالی است که ولادیمیر پوتین امروز یکشنبه در دیدار با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود ضدحمله اوکراین را عملیاتی ناکام خواند. 

امیدها بدنبال ضد حمله تابستانی و برای اینکه اوکراین بتواند به سرعت ارتش روسیه را از قلمرو خود بیرون کند ناامید می‌شود چرا که ارتش اوکراین در شکستن مواضع مستحکم روسیه در جنوب و شرق این کشور در تنگناست. 

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اواخر ماه گذشته گفت که پیشروی‌ها در برابر نیروهای روس «آهسته‌تر از حد مطلوب» است اما کی‌یف برای تسریع پیش‌روی خود را تحت فشار قرار نخواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین: برای پاسخ متقابل به اوکراین بمب خوشه‌ای کافی داریم

کنیسه‌ یهودیان در پایتخت لهستان با کوکتل مولوتف هدف حمله قرار گرفت

حوثی‌ها به چهار کشتی در اقیانوس هند و دریای سرخ حمله کردند