اوکراین آتش‌سوزی در منطقه‌ نظامی کریمه را «عملیاتی موفق» خواند

دو هویتزر ۱۲۰ میلی‌متری روسی در حال شلیک به سمت مواضع اوکراین، ۱۹ جولای ۲۰۲۳
دو هویتزر ۱۲۰ میلی‌متری روسی در حال شلیک به سمت مواضع اوکراین، ۱۹ جولای ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود آنکه مقامات محلی هنوز دلیل آتش‌سوزی در منطقه کریمه را مشخص نکرده‌اند، اوکراین از آن به عنوان «عملیاتی موفقیت آمیز» یاد می‌کند. این آتش‌سوزی پس از حملات شبانه روسیه به اوکراین صورت گرفته است.

آگهی

پس از آتش‌سوزی صبح چهارشنبه  که در منطقه‌ای نظامی در شبه‌جزیره کریمه رخ داد، اوکراین  از آن به عنوان «عملیاتی موفقیت‌آمیز» یاد کرد و  مقامات مسکو را وادار کرد تا بیش از دو هزار غیرنظامی را از این منطقه تخلیه کنند.

کیریلو بودانوف، رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین (HUR) در تلگرام خود گفت: «عملیات موفقیت آمیزی در کریمه اشغالی انجام شد. دشمن میزان خسارات و تعداد تلفات را پنهان می‌کند.»

حمله شبانه روسیه به اوکراین

اوایل صبح چهارشنبه نیز، نیروی هوایی اوکراین به نوبه خود از انهدام ۲۳ فروند از ۳۲ پهپاد انفجاری پرتاب شده توسط نیروهای روسیه و ۱۳ موشک از ۱۶ موشک کروز کالیبر در منطقه اودسا (جنوب اوکراین) خبر داد.

به گفته اولگ کیپر فرماندار اودوسا، این حملات جدید روسیه در طول شب باعث زخمی شدن دست کم ۱۲ نفر در این منطقه شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پاولو کریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک روز چهارشنبه در تلگرام خود اعلام کرد که روز سه شنبه نیز ۱۰ غیرنظامی در اثر گلوله باران روسیه زخمی شدند.

نابودی شصت هزار تن غلات

کی‌یف همچنین از نابودی ۶۰ هزار تن غلات در این حمله شبانه خبر داد. وزیر کشاورزی اوکراین در این‌باره گفت: «۶۰ هزار تن غلات که برای صادرات در نظر گرفته شده بود و در بندر چورنومورسک در نزدیکی اودوسا نگهداری می‌شد، در حملات روسیه یک شبه نابود شد.»

در بیانیه‌ی منتشره این وزارتخانه، «این حجم از غلات میبایست ۶۰ روز پیش از طریق کریدور غلات ارسال می‌شد.» آن‌ها زمان لازم برای بازسازی زیرساخت ها را پس از این حمله حداقل یک سال اعلام کردند.

پیش‌تر و در حمله صورت گرفته توسط دو پهپاد اوکراینی به پل «کرچ» واقع در شبه جزیره کریمه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه قول انتقام داده بود.

رئیس جمهوری روسیه با «تروریستی» خواندن این اقدام کی‌یف، ایالات متحده و بریتانیا را نیز به سازماندهی این حمله «تروریستی» بر روی پل متهم کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله موشکی روسیه به بندر اودسا؛ زلنسکی همزمان با دیدار پوتین و لوکاشنکو وعده تلافی داد

حمله اوکراین به سواحل کریمه؛ کی‌یف: دو کشتی و زیرساخت‌های نیروی دریایی روسیه را هدف قرار دادیم

شکنجه «وحشتناک» اسیران جنگی اوکراینی در زندان‌های روسیه؛ کارشناسان سازمان ملل متحد محکوم کردند