حملات شبانه شدید روسیه به سراسر اوکراین همزمان با وقوع آتش‌سوزی در کریمه

Ukraine
Ukraine Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات اوکراین از حملات سنگین روسیه در شب گذشته به نقاطی در سراسر اوکراین خبر دادند؛ به گفته آنها شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین نیز برای دومین شب متوالی هدف حملات شدید موشکی و پهپادی این کشور بود.

آگهی

مقامات اوکراینی همچنین می‌گویند که نسبت به گذشته و در پی تشدید حملات، پهپادها و موشک‌های بیشتری را به مناطق بیشتری از اوکراین فرستاده‌اند.

سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی شهر کی‌یف پایتخت اوکراین نیز در بیانیه‌ای در تلگرام اعلام کرد: «شب سخت حملات هوایی برای تمام اوکراین». او افزود که روسیه با پهپادهای شاهد ساخت ایران نیز به کی‌یف حمله کرد اما این حملات «بدون نتیجه» بود.

پدافند هوایی اوکراین تمامی هواپیماهای بدون سرنشینی را که به سمت پایتخت شلیک شده بودند، رهگیری کرد و تحقیقات اولیه نشان داد این حملات تلفات جانی نداشته است. 

در بیانیه آرتش امده است که نیروی هوایی اوکراین ۱۳ موشک از ۱۶ موشک کروز کالیبر همچنین ۲۳ فروند از ۳۲ فروند پهپاد شاهد و یک موشک Kh-59 را رهگیری کرده است.

بر اساس این بیانیه، روسیه همچنین ۸ موشک کروز Kh-22 و ۶ موشک اونیکس با دقت بالا نیز شلیک کرده که هدف موشک‌های اونیکس زیرساخت‌های منطقه اودسا بودند.

در منطقه ژیتومیر اوکراین نیز حملات هواپیماهای بدون سرنشین روسیه به برخی از زیرساخت‌ها و خانه‌های شخصی آسیب رساند اما تلفات جانی گزارش نشده است.

مقامات در مناطق اوکراینی پولتاوا و کیروهرادسکی نیز از حملات نیروهای روسیه خبر دادند.

مسکو یک روز پیش از این نیز در چهارچوب حملاتی که وزارت دفاع روسیه آن را «تلافی جویانه» خواند به تأسیسات نظامی اوکراین در نزدیکی اودسا و شهر ساحلی میکولایف حمله کرد.

آتش سوزی در کریمه

همزمان، مقامات اورژانس روسیه در شبه‌جزیره کریمه می‌گویند که بیش از ۲۲۰۰ نفر از چهار روستا تخلیه شدند که دلیل آن آتش‌سوزی در یک مرکز نظامی بوده است.

سرگئی آکسیونوف، رئیس منصوب از طرف روسیه در این منطقه، دلیل وقوع آتش سوزی را اعلام نکرد اما گفت که این آتش‌سوزی باعث بسته شدن یک بزرگراه مهم در شبه‌جزیره شده است.

این حادثه دو روز پس از انفجار در پل کریمه روی داد که یک شریان کلیدی برای تدارکات نظامی و غیرنظامی محسوب می‌شود؛ انفجاری که دست‌کم دو کشته برجای گذاشت و روسیه نیروهای اوکراینی را مسئول آن می‌داند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله اوکراین به سواحل کریمه؛ کی‌یف: دو کشتی و زیرساخت‌های نیروی دریایی روسیه را هدف قرار دادیم

روسیه از حمله اوکراین با ۳۸ پهپاد به شبه‌جزیره کریمه خبر داد

اوکراین: کشتی جنگی ۷۰ میلیون دلاری روسیه را با شهپادها منهدم کردیم