محدودیت‌های جدید در توییتر؛ ایلان ماسک مدیر جدید شرکت را به دردسر انداخت

ایلان ماسک، مالک توییتر
ایلان ماسک، مالک توییتر Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته متخصصان صنعت بازاریابی، اقدام ایلان ماسک برای محدود کردن موقت تعداد پست‌هایی که کاربران توییتر می‌تواند در این شبکه اجتماعی بخوانند، می‌تواند تلاش‌های لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی جدید این شرکت را برای جذب شرکت‌های تبلیغاتی خنثی کند.

آگهی

ایلان ماسک روز شنبه اعلام کرد که توییتر تعداد توییت‌های روزانه‌ای را که هر اکانت کاربری می‌تواند بخواند، محدود می‌کند. ماسک می‌گوید این کار برای جلوگیری از «سطوح شدید» استخراج بی‌رویه اطلاعات و دستکاری سیستم است. 

در این همین زمینه، کاربران توییتر در روز گذشته اسکرین شات‌هایی را پست کردند که نشان می‌دهد پس از رسیدن به حد مجاز، قادر به دیدن هیچ توییتی از جمله توییت تبلیغ کنندگان شرکتی نیستند. 

پیشکسوتان صنعت تبلیغات معقتدند که این حرکت، مانعی برای یاکارینو که ماه گذشته به عنوان مدیراجرایی این شرکت شروع به کار کرده، ایجاد می‌کند. 

فایننشال تایمز هفته گذشته در گزارشی نوشته بود که یاکارینو به دنبال بهبود روابط با تبلیغ کنندگان است. آنها پس از آمدن ماسک به توییتر در سال گذشته، با این پلتفرم شبکه‌های اجتماعی خداحافظی کرده بودند. 

مایک پرولکس، مدیر تحقیقات شرکت فارستر گفت که با «آشوبی» که ماسک ایجاد کرده، محدودیت‌ها برای کاربران و تبلیغ‌کنندگان «به طور قابل توجهی بد» خواهد بود. 

این در حالی است که کارشناسان بازار می‌گویند یاکارینو«آخرین امید» ماسک برای نجات درآمد ناشی از تبلیغات و ارزش شرکت است. اما اقدام ماسک دردسرهای جدید ایجاد خواهد کرد. 

ایلان ماسک در توییتی نوشت که براساس سقف جدید، حساب‌های تایید نشده ۶۰۰ پست در روز و حساب‌های تایید نشده جدید ۳۰۰ پست در روز را می‌توانند بخوانند. این سقف برای حساب‌های تایید‌شده با تیک‌های رنگی روزانه ۶هزار پست است. ساعاتی بعد او سقف کاربران تایید شده را به ۱۰ هزار پست در روز، کاربران تایید نشده و بدون تیک را هزار پست در روز و کاربران تایید نشده جدید را ۵۰۰ پست در روز اعلام کرد. 

سخنگوی توییتر به درخواست‌ها برای اظهارنظر و پرس و جو درباره مدت زمان ادامه محدودیت‌ها پاسخی نداده است. 

تحلیلگران بازار معتقدند که محدود کردن میزان بازدید کاربران می‌تواند برای تجارت تبلیغاتی این پلتفرم «فاجعه بار» باشد. این محدودیت از بازگرداندن تبلیغ‌کنندگان به این پلتفرم جلوگیری می‌کنند.

این طور که به نظر می‌رسد، دقیقا چند روز پس از این که توییتر کاربران را برای استفاده از این پلتفرم شبکه‌ اجتماعی ملزم به ساختن حساب کاربری کرد این اتفاق رخ داده است. ماسک این محدودیت را «اقدام اضطراری موقت» برای مبارزه با استخراج بی‌رویه اطلاعات عنوان کرده است. 

ماسک قبلا از شرکت‌های هوش مصنوعی مانند «اوپن ای‌آی» و چت جی‌پی‌تی به دلیل استفاده از داده‌های توییتر برای آموزش مدل‌های زبانی‌شان ابراز نارضایتی کرده بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

علاوه بر این پلتفرم‌هایی مانند ردیت و سازمان‌های رسانه‌ای خبری از شرکت‌های هوش مصنوعی برای استفاده از این پلتفرم‌ها برای آموزش مدل‌های یادگیری‌شان شکایت کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تبدیل توییتر به «X»؛ کارشناسان از احتمال کاهش میلیاردها دلار از ارزش این برند می‌گویند

فرانسه: استفاده نامزدهای انتخابات از حساب‌های توئیتر با تیک آبی ممنوع است

در جستجوی پلتفرم‌های اجتماعی جدید؛ چه جایگزین‌هایی برای شبکه توییتر وجود دارد؟