نتایج نظرسنجی؛ برتری محافظه‌کاران و دست راستی‌ها در آستانه انتخابات سراسری اسپانیا

انتخابات اسپانیا
انتخابات اسپانیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد حزب محافظه‌کار مردم اسپانیا احتمالا در انتخابات سراسری ماه آینده در این کشور رای بیشتری از حزب حاکم کارگران سوسیالیست به دست خواهد آورد.

آگهی

این نظرسنجی که توسط موسسه سیگما دوس انجام و نتایج آن در روزنامه ال موندو اسپانیا منتشر شده نشان می‌دهد وضعیت برای حزب حاکم چپ‌گرا چندان مساعد نیست و احتمال دارد دولت در این کشور به دست گروه‌های محافظه‌کار بیفتد. 

موسسه‌ای که این نظرسنجی را برگزار کرده می‌گوید این پژوهش بین روزهای ۲۶ تا ۳۰ ژوئن انجام شده و نتایج آن نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار «مردم اسپانیا» توانسته برتری خود را نسبت به حزب حاکم به رهبری پدرو سانچز افزایش دهد. 

این نظرسنجی تخمین می‌زند که محافظه‌کاران بین ۱۴۰ تا ۱۴۳ کرسی در پارلمان ۳۵۰ نماینده‌ای اسپانیا به دست خواهند آورد. این در حالیست که در نظرسنجی قبلی که روزهای ۱۶ تا ۲۳ ژوئن را پوشش می‌داد این عدد در بهترین حالت ۱۴۰ کرسی بود. 

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب حاکم احتمالا چیزی حدود ۱۰۲ تا ۱۰۵ کرسی کسب خواهد کرد. ضمن اینکه «سومار» گروه چپ افراطی که با شریک کنونی خود یعنی ائتلاف «پودموس» وارد مبارزه انتخاباتی می‌شود سهمی حدودا ۳۱ تا ۳۳ کرسی خواهند داشت که از ۳۵ کرسی در نظرسنجی قبلی کمتر است. 

در مقابل حزب دست راست افراطی Vox بر اساس این نظرسنجی حدود ۳۴ تا ۳۶ کرسی کسب خواهد کرد که در این صورت می‌تواند به عنوان متحد حزب محافظه‌کار وارد دولت آتی اسپانیا شود. ائتلاف احتمالی بین محافظه‌کاران و دست راستی‌های افراطی می‌تواند تعداد کرسی‌ها را به ۱۷۶ کرسی حداقلی که برای تشکیل دولت مورد نیاز است برساند. 

پدرو سانچز پس از شکست حزبش و همچنین پودموس در انتخابات شهرداری‌ها امیدوار است که بتواند در این رقابت پیروز شود و همچنان به عنوان نخست وزیر به فعالیت خود ادامه دهد. امری که با توجه به نتایج نظرسنجی‌ها قدری دشوار به نظر می‌رسد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در صورتی که نتایج این نظرسنجی در روز انتخابات هم تکرار شود هیچ یک از دو حزب اصلی نمی‌توانند به اکثریت مطلق دست پیدا کنند و حزبی خواهد توانست قدرت را در اسپانیا به دست بگیرد که بتواند با احزاب دیگر ائتلاف تشکیل دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سناریوهای احتمالی پس از انتخابات اسپانیا؛ از دولت اقلیت تا رای گیری مجدد

چهارمین انتخابات اسپانیا در چهار سال و شهروندان خسته از عدم ثبات سیاسی

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم