قابلیت «استوری» به پیام‌رسان تلگرام اضافه می‌شود

تلگرام
تلگرام Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، روز ۲۶ ژوئن (۵ تیر) اعلام کرد قابلیت «استوری» از اوایل ماه آینده میلادی به این پیام‌رسان اضافه خواهد شد.

آگهی

بنیانگذار تلگرام گفته است ویژگی استوری در این اپلیکیشن، با قابلیت تنظیم زمان انقضا برای آن، در ماه آینده میلادی (ژوئیه) به طور عمومی عرضه خواهد شد.

آقای دوروف در پستی که در کانال شخصی‌اش در تلگرام به اشتراک گذاشت گفت کاربران سال‌ها است از او درخواست راه‌اندازی این ویژگی را داشته‌اند، با این حال شرکت در ابتدا با آن مخالف بوده است «چرا که استوری‌ها همین حالا همه جا هستند».

با این وجود به گفته وی تلگرام در نهایت تصمیم گرفت به کاربران خود گوش دهد و نسخه‌ای از استوری ایجاد کند که به نظر نسبت به سایر پلتفرم‌ها قابل تنظیم‌تر است.

مطابق اطلاعات منتشره، استوری‌ها در این سرویس پیام‌رسان به صورت حباب‌هایی در بالای صفحه چت ظاهر می‌شوند و فرد با زدن روی آن‌ها می‌تواند محتوایشان را مشاهده کند.

کاربران همچنین می‌توانند تعیین کنند چه کسی پست‌های آنها را ببیند. در واقع آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند که استوری‌ها برای عموم به نمایش درآید، فقط برای مخاطبین خاص قابل مشاهده باشد و یا تنها برای فهرستی از دوستان نزدیکشان.

کاربران همچنین می‌توانند افراد دیگر را تگ کنند و همینطور گزینه‌هایی برای اضافه کردن زیرنویس‌ها و لینک‌ها به استوری‌ها وجود دارد.

در قابلیت جدید تلگرام پیش‌بینی شده است که اگر کاربران نخواهند استوری‌های یک مخاطب خاص را ببینند، می‌توانند آنها را به فهرست «مخفی» در بخش مخاطبین خود منتقل کنند.

اما شاید بهترین چیز در مورد ویژگی جدید تلگرام این است که کاربران می‌توانند زمان انقضای استوری خود را انتخاب کنند و تعیین کنند که آن‌ها در عرض ۶، ۱۲، ۲۴ یا ۴۸ ساعت ناپدید شوند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در همین حال کاربران می‌توانند استوری‌هایشان را به صورت دائمی در صفحه پروفایل خود نمایش دهند. این مشابه همان روشی است که اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد استوری‌های خود را «هایلایت» کنند.

علاوه بر این، قابلیت استوری کاربران تلگرام را قادر می‌سازد پست‌های دلخواه خود در کانال‌ها را به اشتراک بگذارند.

آقای دوروف گفته است که تلگرام در حال تست داخلی ویژگی تازه بوده و استوری‌ها در آخرین مراحل آزمایشی قرار دارند. بنابر اعلام وی، این قابلیت به پلتفرم اجازه خواهد داد که «اجتماعی‌تراز آن‌چه هست، بشود».

شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و پیام‌رسان‌های بزرگ همچون واتساپ مدت‌ها است که گذاشتن استوری را برای کاربران خود امکان‌پذیر کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آپدیت تازه تلگرام برای فرستادن پیغام‌های بی‌صدا

تغییرات تازه برای فارسی‌زبان‌ها در آخرین نسخه تلگرام

معاون دادستان کل ایران: تلگرام هرگز رفع فیلتر نخواهد شد