ارتش ژاپن استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در دستور کار خود قرار داد

نیروهای ارتش ژاپن
نیروهای ارتش ژاپن Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کشورها در سراسر جهان به دنبال یافتن راه‌هایی برای تاب‌‌آوری در برابر پارازیت‌های ارتباطات همچنین پیدا کردن جایگزین برای زمانی هستند که احتمالا در جریان یک درگیری نظامی، ماهواره‌ها هدف حمله قرار می‌گیرند.

آگهی

روزنامه «یومیوری» چاپ توکیو روز یکشنبه به نقل از منابع متعدد ناشناس دولتی نوشت که نیروهای ارتش ژاپن از ماه مارس گذشته در حال آزمایش فناوری شرکت آمریکایی «اسپیس‌ایکس» برای نیروهای زمینی، دریایی و هوایی خود هستند.

 این نشریه آورده است که احتمالا ارتش ژاپن در نظر دارد از سال مالی آینده که از آوریل ۲۰۲۴ شروع می شود، بطور رسمی از «ماهواره استارلینک» استفاده کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

یومیوری در گزارش خود آورده است که وزارت دفاع ژاپن در حال حاضر به ماهواره‌های ارتباطی در «مدار زمین‌ایستا» دسترسی دارد، اما فناوری استارلینک متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس تحت مدیریت آقای ایلان ماسک، دسترسی به مجموعه‌ای از ماهواره‌های دیگر در مدار پایین زمین را به نیروهای ژاپنی خواهد داد.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد که ارتش ژاپن که با نام رسمی «نیروهای دفاع‌ازخود ژاپن» شناخته می‌شود، تاکنون در  حدود ۱۰ مکان، از سامانه‌ استارلینک در تمرینات نظامی خود استفاده کرده‌ است.

سخنگوی وزارت دفاع ژاپن هنوز در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

استفاده از استارلینک توسط نیروهای نظامی اوکراین

در جریان تهاجم روسیه، نیروهای اوکراینی نیز از فناوری استارلینک در میدان‌های نبرد استفاده کردند و مسکو همواره تلاش کرده تا استفاده از این فناوری را در منطقه مسدود کند.

ایلان ماسک در ماه اکتبر گفت که اسپیس‌ایکس نمی‌تواند بطور نامحدود برای استفاده از استارلینک در اوکراین هزینه کند.

وزارت دفاع ایالات متحده نیز درنهایت در ماه جاری میلادی اعلام کرد که برای ادامه ارائه خدمات استارلینک در اوکراین، با اسپیس‌ایکس قرارداد بسته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوکراین: روسیه در حال خرید پایانه‌های اینترنت‌ ماهواره‌ای از کشورهای عربی است، ماسک: تکذیب می‌کنم

تنظیم‌کنندگان مقررات بین‌المللی خواستار «توقف فوری» فعالیت استارلینک در ایران شدند

ژاپن هواپیماهای باربری نظامی خود را به قابلیت پرتاب موشک مجهز می‌کند