تایتان به تایتانیک پیوست؛ امیدها برای نجات سرنشینان زیردریایی گردشگران ناامید شد

عکسی از زیردریایی مفقود شده
عکسی از زیردریایی مفقود شده Copyright Alan Berner/AP
Copyright Alan Berner/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گارد ساحلی آمریکا روز پنجشنبه ۲۲ ژوئن اعلام کرد که پنج سرنشین زیردریایی تایتان در یک «انفجار فاجعه بار» جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی

بدین ترتیب جستجو برای یافتن این شناوری که در حین حرکت بسوی لاشه کشتی تایتانیک ناپدید شد، پایان می‌یابد.

گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا پیش‌تر در توییتی اعلام کرده بود که کارشناسان در حال بررسی اطلاعات جمع آوری شده یک ربات کاوشگر هستند، که از راه دور هدایت می‌شد و اشیایی را در اعماق دریا در نزدیکی کشتی غرق شده تایتانیک یافته بود.

پیش از این گارد ساحلی آمریکا اعلام کرده بود که این ربات فرستاده شده از سوی یک کشتی کانادایی، به کف دریا رسیده است. یک موسسه تحقیقاتی فرانسوی هم گفته بود که یک ربات غواصی عمیق با دوربین، چراغ و بازو نیز به عملیات ملحق شده است.

بی بی سی هم در خبری اعلام کرده بود که قطعات پیدا شده کاور پشت زیردریایی و پایه‌های زیرین آن هستند. 

جست‌‌وجوی ناامیدانه برای یافتن زیر دریایی ۶.۷ متری تایتان صبح روز پنجشنبه به مرحله بحرانی رسید چراکه تخمین زده می‌شود که ذخیره اکسیژن زیردریایی تقریبا تمام شده باشد باشد یا احتمالا به زودی تمام می‌شود.

این زیردریایی روز یکشنبه در حالی که ۵ نفر را برای سفری ماجراجویانه به بازدید از لاشه تایتانیک به کف اقیانوس می‌برد، ناپدید شده است. 

روز گذشته هواپیماهای کانادایی صدای «کوبیدن» از زیر آب را شناسایی کردند، اما به گفته گارد ساحلی آمریکا تجزیه و تحلیل صداها «بی‌نتیجه» بوده است.

این زیردریایی ۶.۵ متری سفر خود به اعماق اقیانوس اطلس را روز یکشنبه ۱۸ ژوئن آغاز کرد؛ اما کمتر از دو ساعت بعد از آغاز سفر تماس خود را با سطح از دست داد. 

شرکت خصوصی آمریکایی «اوشن‌گیت اکسپدیشنز» که مالک و اوپراتور این زیردریایی محسوب می‌شود، در اواخر روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نمی تواند با زیردریایی اکتشافی خود ارتباط برقرار کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا تا به حال بقایای هیچ انسانی داخل کشتی تایتانیک پیدا نشده است؟

غرق‌شدن تیتان؛ آیا مقررات سفر به اعماق دریا نظام‌مند می‌شود؟ اوشن‌گیت چگونه فکر همه چیز را کرده بود؟

در جستجوی زیردریایی گمشده؛ صدای «کوبیدن» از زیر آب شنیده می‌شود